تعامل نهادهای  فعال در مساجد موجب تقویت فرهنگ دینی می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان ایلامی عضو کانون های فرهنگی و هنری هستند، گفت: تعامل نهادهای فرهنگی فعال در مساجد موجب تقویت و تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام صبح امروز(۳ تیر) در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد امروز به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی، پذیرای جوانان و نوجوانان هستند و  در این راستا نیز تلاش شده که از  برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد استفاده شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه در حال حاضر  ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد  شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین نهادهای فعال در سطح مساجد با کانون های فرهنگی و هنری استان وجود دارد و همین امر نیز موجب پیشبرد برنامه ها و تاثیرگذاری فعالیت های اجرا شده در سطح مساجد استان می شود.

 

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی نیز بین مدیران و رابطان کانون های مساجد با هیئت امنای مساجد در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان با ثبت نام در سامانه بچه های مسجد عضو کانون های فرهنگی و هنری هستند و این جوانان و نوجوانان امروز به سرمایه بزرگی در راستای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی و هنری با پیوست مسجد محوری تبدیل شده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با تاکید بر محور بود ائمه جمعه و جماعات در سطح کانون های فرهنگی و هنری در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه کرامت از ۳ تا ۱۳ تیر برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ و سیره رضوی در سطح کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود.

 

چراغی پور، گفت: توزیع بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در سطح کانون های مساجد و مراکز فرهنگی استان با محوریت سیره حضرت امام رضا(ع)، توزیع بسته های متبرک اهدایی از حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تجلیل از بانوان فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت روز دختر و میلاد مسعود حضرت معصومه(س)، برگزاری مراسم در امامزاده سیدمحمد عابد(ع) در روستای گنبد پیرمحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی و  توزیع  بسته های معیشتی در بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان به مناسبت دهه کرامت از جمله برنامه های این نهاد در ایام مبارک پیش رو است.

 

وی در پایان با تقدیر از همکاری و تعامل اوقاف و امور خیریه استان، هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری ۲ نهاد ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اوقاف و امور خیریه منجر به تقویت و ترویج ارزش های اسلامی، دینی و فرهنگی در سطح جامعه به ویژه نسل جوان می شود.

 

گفتنی است در این دیدار بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر ۲ نهاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اوقاف و امور خیریه استان تاکید شد.

 

 

کد خبر 941661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha