فعالیت کانون های فرهنگی و هنری موجب رونق مساجد استان شده است

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه حدود یک هزار مکان مذهبی در سطح استان ایلام شامل بقاع متبرکه، مهدیه، حسینیه، تکیه و مسجد وجود دارد، گفت: حضور مسئول کانون فرهنگی و هنری در شورای سیاستگذاری هر مسجد ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، ظهر امروز(۳ تیر) در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان، فعالیت  گسترده ای در سطح مساجد استان با وجود جوانان پای کار و فعال دارند.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه در هر مسجدی که کانون های فرهنگی و هنری فعالیت دارند، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی پر رونق است، ابراز کرد: هیئت امنای مساجد و کانون های فرهنگی و هنری تعامل خوب و گسترده ای در زمینه اجرای برنامه های دینی و مذهبی دارند و تمام توان و تلاش ما نیز در راستای تقویت هر چه بیشتر این تعاملات است.

 

وی با اشاره بر ضرورت حضور مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد در  شورای سیاستگذاری هر مسجد، خاطرنشان کرد: با مباحثی که در این خصوص با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم ایلام مطرح شده است و پیشنهاد گردیده که مسئول کانون فرهنگی و هنری هر مسجد عضو اصلی شورای ساسیتگذاری در  آن مسجد باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: به طور قطع حضور مدیر کانون در این شورا می تواند تاثیرات بزرگی در راستای رونق هر چه بیشتر مساجد و اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح مساجد داشته باشد و امید است که با اجرای این طرح شاهد حضور جوانان کانونی در برنامه ریزی و تصمیم سازی فعالیت های مساجد استان باشیم.

 

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: حدود یک هزار مکان مذهبی در سطح استان ایلام شامل بقاع متبرکه، مهدیه، حسینیه، تکیه و مسجد وجود دارد و  در هر مکانی که کانون فرهنگی و هنری وجود دارد با تعامل امام جماعت، هیئت امنای مسجد و نهادهای دیگر فعال در مساجد فعالیت های بسیار تاثیرگذاری در راستای جذب جوانان به مسجد انجام می شود.

 

وی بیان کرد: در جایی که ناهماهنگی بین هیئت امنا و کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود داشته باشد اوقاف و امور خیریه استان این آمادگی را در راستای ایجاد تعامل بیشتر بین این دو نهاد دارد و در تلاش خواهیم بود که با تعامل هر چه بیشتر با کانون های مساجد، زمینه های لازم برای تقویت و رونق مساجد استان فراهم شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: اعتبارات  اوقاف و امور خیریه از محل تملک دارایی هاست که در زمینه ساخت و ساز، تعمیر و تجهیز بقاع متبرکه هزینه می شود و در سال گذشته ۵  میلیارد تومان اعتبار  با تلاش همکاران مصوب و اختصاص یافت که این اعتبارات از محل تملک دارایی، نفت، توازن منطقه ای  و استانی بوده است.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از هیئت امنای مساجد استان خود مدیر کانون فرهنگی و هنری هستند، ابراز کرد: خوشبختانه در استان ایلام اکثر خادمین مساجد و بقاع متبرکه استان بیمه تامین اجتماعی هستند و باید گفت که اوقاف و امور خیریه استان از فعالیت های کانون های مساجد در حد توان حمایت خواهد کرد.

 

 

کد خبر 941673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha