بیش از ۸۴ درصد از جمعیت مراوه تپه روستائیان هستند

نصیبی گفت: بیشترین جمعیت روستایی استان در شهرستان مراوه تپه زندگی می کنند و ۸۴.۲ درصد از جمعیت شهرستان مراوه تپه را روستائیان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی نصیبی» ظهر امروز (سه شنبه 3 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: سه هزار و 141 نفر عضو شورای روستا در سطح استان گلستان فعالیت می کنند و 908 دهیار در سطح استان به روستائیان خدمات می دهند.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان ادامه داد: 78 عضو شورای اسلامی روستا و 68 دهیار در استان گلستان زن هستند.

 

نصیبی بیان کرد: بیشترین جمعیت روستایی استان در شهرستان مراوه تپه زندگی می کنند و  ۸۴.۲ درصد از جمعیت شهرستان مراوه تپه را روستائیان تشکیل می دهند.

 

وی ابراز داشت: کمترین درصد جمعیت روستایی استان نیز شهرستان گرگان با 29.3 درصد است که از میانگین کشوری کمتر است.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: براساس آخرین سرشماری رسمی 871 هزار و 546 نفر در روستاهای استان زندگی می کنند.

 

نصیبی افزود: از سال 95 تاکنون برخی از روستاها تبدیل به شهر شدند و برخی روستاها نیز به شهر الحاق شدند و در حال حاضر جمعیت روستایی به 851 هزار و 746 نفر رسیده است.

 

وی گفت: درصد میزان روستائیان در کشور 26 درصد و در استان 46.6 درصد است و از نظر جمعیت روستایی در کشور حائز رتبه دوم هستیم.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه 935 روستای بالای 20 خانوار در سطح استان گلستان داریم و 908 دهیاری در روستاهای گلستان فعالیت می کنند، ابراز داشت: در استان گلستان 97.4 درصد از جمعیت روستائیان گلستان از خدمات دهیاری استفاده می کنند.

 

نصیبی ابراز داشت: 134 درصد اعتبارات دهیاری های استان گلستان در سال گذشته افزایش پیدا کرده است و اگر میزان ارزش افزوده در کشور محقق شود شاهد افزایش اعتبارات دهیاری ها خواهیم بود.

 

وی گفت: دولت در سال گذشته 45 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل برای تاسیسات عمومی روستاها اختصاص داد که از این میزان 50 درصد آن تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

 

مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان متذکر شد: ۹۶ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز و بیش از ۹۹ درصد از نعمت برق برخوردار هستند و همچنین ۱۰۰ درصد روستاهای گلستان تحت پوشش شبکه مخابرات هستند.

 

نصیبی با بیان اینکه نزدیک به ۸۳ درصد از روستاهای گلستان از پوشش اینترنتی برخوردار هستند، افزود: بیش از ۷۲ درصد از روستاهای گلستان از آب شرب آشامیدنی برخوردار هستند و در حال حاضر ۷۸ روستای گلستان با تانکر آبرسانی می شود.

 

کد خبر 941744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha