آمار نزاع های خانگی  در قم در ایام کرونا کاهش داشته است

صدیقی آخا با اشاره به برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش خشونت های خانگی در ایام کرونا گفت: اتفاقا در اسفند و فرودین ۹۸ و ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹درصد کاهش نزاع های خانگی بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حمید صدیقی آخا» پیش از ظهر امروز(سه شنبه 3تیر) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در اداره کل پزشکی قانونی استان قم برگزار شد، با اشاره به هفته قوه قضاییه به آماری از عملکرد اداره کل پزشکی قانونی پرداخت و با تأکید بر این که این اداره کل در کارشناسی مسائل ارجاعی دادگستری ها وظایف مهمی را بر عهده دارد، گفت: اتا جایی که در سال گذشته در بخش معاینات بالینی که 85 درصد کار را به خود اختصاص می‌ دهد، 36022 پرونده را کارشناسی کردیم که البته نسبت به سال 97 سه درصد کاهش داشتیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم عنوان کرد: ما در بخش معاینات بالینی نسبت به جمعیت در کل کشور در رتبه چهارم قرار داریم که مقداری از آن به میزان بالای تصادفات در استان است و بیشترین مراجعات در بخش معاینات بالینی مربوط به نزاع است که در سال 98 بیش از 11 هزار مورد مصدوم در این حوزه داشتیم که به نسبت به سال قبل آن، چهار درصد کاهش را شاهد بودیم.

 

وی با بیان این که مصدومین ناشی از تصادفات در سال 98، بالای 9هزار مورد بوده است، گفت: این آمار نیز نسبت به سال 97 حدود شش درصد کاهش داشته است و همچنین آمار تصادف ساختگی در سال 98 نسبت به سال 97 با آمار خوب کاهش 45 درصدی مواجه بوده است.

 

صدیقی آخا افزود: رتبه استان در بحث معاینات ناشی از حوادث رانندگی در کشور، دوم است چون ما استانی هستیم که در مسیر ترانزیت استان های زیادی به ویژه برای رسیدن به تهران قرار داریم ولی آماری که می‌ گوییم به نسبت جمعیت است نه تعداد تصادفات.

 

وی در ادامه عنوان کرد: کلا در سال 98، بیش از هزار و صد فوتی مشکوک داشتیم که با توجه به آمار سال 97، حدود 3.8 درصد رشد داشته است و فوتی های به دنبال تصادف ما نیز 287 مورد بوده که به نسبت به سال 97، حدود 9 درصد کاهش داشته است و در این قسمت رتبه 26 هستیم.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به این که در تصادفات نوروزی سال 99 شاهد 4 مورد فوتی بودیم، گفت: به دلیل کاهش شدید سفرها به علت کرونا، شاهد بیش از 70 درصد کاهش فوتی بودیم چراکه در سال 98 در استان قم در ایام نوروز 15 نفر به دلیل تصادفات فوت شدند و همین آمار نشان می دهد که مردم قم انسان هایی با فرهنگ هستند و کمترین میزان مسافرت را داشتند.

 

وی بیان داشت: در اسفند سال قبل و فروردین ماه امسال نیز موارد نزاع 28 درصد کاهش پیدا کرده است، این آمار مربوط به نزاع کلی است ولی آمار نزاع های خانگی یا همسرآزاری با میزان 162 مورد، حدود 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است پس این طور نبوده که در قم به علت کرونا نزاع های خانگی بیش از سال قبل شده باشد.

کد خبر 941793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha