مراکز بهداشتی عشایری در لرستان راه اندازی می شود

نیکبخت گفت: برای کنترل و مهار ویروس کرونا ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری به صورت کانکس در استان لرستان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، « محمدرضا نیکبخت» امروز(۳ تیر) در حاشیه  نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به پیگیری های انجام شده از وزارت بهداشت  در خصوص تامین اعتبار و خرید تجهیزات بیمارستانی، اظهار داشت: قول های مساعدی در خصوص تامین اعتبار و خرید تجهیزات بیمارستانی اعلام شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  افزود: در صورت تحقق این وعده ها و تامین به موقع اعتبار دستگاه های شامل ام آر آی ، سی تی اسکن و سی تی آنژیو برای بیمارستان های دولتی استان خریداری می شود.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: همچنین قول های مساعدی برای راه اندازی ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری به صورت کانکس  در استان توسط وزیر بهداشت داده شده است که در صورت تحقق به موقع می تواند گامی مهم در تقویت بهداشت، سلامت و درمان در مناطق عشایری باشد.

 

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در حوزه تهیه و خرید تجهیزات بیمارستانی استان انجام شده است، گفت:  داده شده است که بخشی از این تجهیزات فراهم گردیده و در صورت تحقق این قول های مساعد ، ما شاهد انقلاب تجهیزاتی در استان لرستان خواهیم بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان ادامه داد: حوزه بهداشتی در بحث غربالگری، نمونه گیری و ارسال نمونه ها با کمک حوزه درمان، عملکردی خوب از خود به جای گذاشته اند که قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه چند وقتی است که آثاری از پیک بیماری در برخی از شهرستان های استان احساس می شود، ابراز کرد: باید تدابیری اندیشیده شود و بخش هایی جدید در شهرستان های خرم آباد و بروجرد برای بیماران کرونایی استان که وضعیتشان حاد است ، اختصاص داده شود.

 

نیکبخت از حذف خرید های غیر ضروری و جلوگیری از پرت منابع به منظور تامین اعتبار لازم برای تجهیزات مورد نیاز خبر داد و گفت: اولویت را بر خرید تجهیزات ضروری نظیرسی تی اسکن ، ام ار آی و سی تی آنژیو قرار بدهید.

کد خبر 941821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha