توجه به فرهنگ و سیره رضوی آینده انقلاب اسلامی را بیمه می کند

پژوهشگر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با تأکید بر این که توجه به فرهنگ و سیره رضوی آینده انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند، گفت: نگرشی نو و روزآمد به سیره امام رضا(ع) در ابعاد مختلف تاریخی و تمدنی از نیازهای ضروری برای جامعه امروز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  «ابوالفضل هادی منش» در نشست رسانه ای چهارمین جشنواره علمی فرهنگی «سیره امام رضا؛علیه السلام  آموزه ها و کارکردها» که پیش از ظهر امروز(سه شنبه 3تیر) در نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ابتدا لازم است که دهه فرخنده کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را تبریک عرض کنیم.

 

پژوهشگر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی افزود: نگرشی نو و روزآمد به سیره امام رضا(ع) در ابعاد مختلف تاریخی و تمدنی از نیازهای ضروری برای جامعه امروز و مصداق شناساندن امر اهل بیت(ع) و احیای امر ایشان است و فرهنگ و سیره گرانسنگ رضوی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه انقلاب و اسلام ناب محمدی ایفا کند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که سیره رضوی می تواند در چشم انداز آینده انقلاب اسلامی نیز مؤثر واقع شود، گفت: شخصیت امام رضا(ع) شخصیتی فرامذهبی و فراملی است و تحقیق و بررسی سیره ایشان می‌تواند نقش فرامذهبی و فراملی برعهده بگیرد از این رو بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ امام رضا(ع) اهتمامی جدی ورزیده و با بسط یافته های نو و سیره آن امام همام گامی در این راستا برداشته است.

 

حجت الاسلام هادی منش با اشاره به این که دفتر نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی اقدام به برگزاری چهارمین جشنواره سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها در دهه کرامت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گزارشی از جشنواره های گذشته ارائه کنیم باید بگوییم که اولین جشنواره در دهه کرامت سال 97 با مشارکت انجمن های علمی حوزه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

 

وی بیان داشت: دومین جشنواره سیره امام رضا(ع) با مشارکت نهادهای حوزوی و دانشگاهی در فاصله دوازدهم تا بیست و چهارم آبان ماه سال 97 همزمان با دهه آخر صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) در قم، تهران، ارومیه و سنندج برگزار شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جشنواره سوم نیز در دهه کرامت سال گذشته با برگزاری کرسی های ترویجی و نشست های علمی و برگزاری مدرسه تابستانی و همایش علمی یک روزه در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) با ارائه سه طرح علمی به کار خود پایان داد.

 

وی با بیان این که امروز آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره است، یادآور شد: این جشنواره بخش های مختلف و متنوعی دارد و هر روز جلساتی به صورت وبینار برگزار می‌شود و حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی نیز پیامی برای این جشنواره صادر کرده اند.

کد خبر 941832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha