نزاع رتبه نخست معاینات پزشکی قانونی خراسان جنوبی در دوماهه امسال

جعفرزاده از تشکیل ۲ هزار و ۷۷۲ پرونده معاینات بالینی در پزشکی قانونی خراسان جنوبی در دو ماهه امسال خبر داد و گفت: نزاع با ۷۳۱ پرونده رتبه نخست معاینات پزشکی قانونی را داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی جعفرزاده» پیش از ظهر امروز (۳ تیر) در نشست‌ خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دو ماهه امسال ۲ هزار و ۷۷۲ مورد پرونده معاینه بالینی در  پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵.۹ درصد به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته است، اظهار کرد: در بین معاینات بالینی انجام شده در این مدت نزاع با ۷۳۱ مورد در رتبه اول قرار گرفته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از معاینات نزاع تعداد ۴۷۰ مرد و ۲۶۱ زن معاینه شدند، گفت: در دو ماهه امسال ۳۱ مورد مصدوم ناشی از حوادث کار و یک مورد غرق شدگی در پزشکی قانونی استان معاینه شدند و همچنین پنج نفر فوتی ناشی از حادثه کار در خراسان‌ جنوبی داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به ارجاع ۹۴ مورد معاینه جسد در سال جاری ادامه داد: در نوروز امسال تعداد ۱۱ مورد فوت تصادف ناشی از حوادث ترافیکی داشته‌ایم که بیشترین تصادفات در ۱۴ فروردین ماه به وقوع پیوسته است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۱۱ مورد فوت ناشی از غرق شدگی، ۱۵ مورد فوت ناشی از سوختگی، پنج مورد فوت ناشی از برق گرفتگی و ۸ مورد فوت ناشی از مسمومیت ناشی از منواکسید کربن داشته‌ایم.

 

جعفرزاده با اشاره به اینکه در سال گذشته با رشد ۱۰.۶ درصدی تعداد سه هزار و ۶۲۴ مورد مصدوم ناشی از نزاع در پزشکی قانونی استان معاینه شدند، اظهار کرد: سال گذشته در حوزه حوادث ترافیکی چهار هزار و ۵۲۶ مورد پرونده در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که نسبت به سال قبل از آن ۸.۶ درصد رشد داشته است.

 

به گفته وی بیشترین تشکیل پرونده در حوزه حوادث ترافیکی با ۲ هزار و ۴۱۳ پرونده مربوط به بیرجند است و در قاین و درمیان نیز افزایش ۳۴ درصدی در تشکیل پرونده‌های حوزه حوادث ترافیکی داشته‌ایم.

 

جعفرزاده ادامه داد: در حوزه تصادفات ۲۷۸ فوتی در سال گذشته به پزشکی قانونی ارجاع داده شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است و شهرستان نهبندان با ۵۶ مورد، شهرستان قاینات با ۵۳ و طبس با ۴۹ مورد بیشترین فوتی های حوادث ترافیکی را داشته اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی گفت: سال گذشته ۸۳.۱ درصد فوتی‌ها با ۲۳۱ مورد در راه‌های برون شهری خراسان جنوبی به ثبت رسیده است و بیشترین حوادث منجر به فوت با ۵۰ مورد مربوط به خودرو سواری پراید است.

 

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲۴۳ پرونده مصدوم ناشی از حوادث کار در پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی تشکیل شده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی از تحویل ۵۶۵ جسد مربوط به مرگ‌های غیرطبیعی و مشکوک در سال ۹۸ به پزشکی قانونی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲۲ مورد مرد و ۱۴۳ مورد زن بودند.

 

وی با اشاره به تشکیل ۱۳۷ پرونده سقط جنین در پزشکی قانون استان طی سال گذشته، عنوان کرد: در مجموع برای ۹۰ پرونده مجوز سقط درمانی صادر شد که نسبت به سال قبل از آن  ۷.۴ درصد کاهش داشته است.

 

جعفرزاده بیان کرد: در حوزه کمیسیون‌های پزشکی قانونی نیز ۹۴ پرونده به ثبت رسید که ۳۴ پرونده مربوط به قصور پزشکی، ۴۱ پرونده مربوط به بررسی اعتراضات نتیجه معاینات ۴۱ مورد و ۱۹ مورد مربوط به مورد نیز پرونده روانپزشکی بوده  است که در ۲۳ پرونده رای قصور پزشکی صادر شده است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌ جنوبی تصریح کرد: بیشترین قصور پزشکی در استان مربوط به پرونده‌های جراحی زنان و زایمان، بهداشت عمومی، جراحی عمومی و مامایی بوده است.

 

وی در پایان با اشاره با اینکه طرح دادپزشک به صورت فعال در قاین، بیرجند و طبس در حال اجرا است، اظهار کرد: سال گذشته در این طرح ۵۰۳ مورد معاینه جسد انجام و گواهی دفن صادر شده است.

 

 

 

کد خبر 941839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha