۷ هزار و ۲۳۵ پرونده در نوبت دریافت وام ازدواج است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: هفت هزار و ۲۳۵ پرونده در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و طی سه ماهه گذشته هزار و ۳۹۶ فقره وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی اصغر هدایتی» عصر امروز سه شنبه (سوم تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به اینکه اعطای وام قرض الحسنه ازدواج از 300 میلیون ریال به 500 میلیون ریال برای هر یک از زوجین رسیده، اقساط آن هم از 5 سال به 7 سال ارتقاء یافته و بانک های دولتی پذیرای زوجین بودند تا تسهیلات چهاردرصدی را در اختیار زوجین قرار دهند.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی البته به مشکل ضمانت تسهیلات این وام ها هم اشاره کرد و گفت: با این شرایط، معرفی ضامن برای متقاضیان سخت شده ولی بانک ها هم چاره ای ندارند باید یک ضامن معتبر معرفی شود که اگر این شرایط مهیا باشد و پرونده هم تکمیل باشد ظرف 48 ساعت وام به حساب متقاضی پرداخت می شود.

 

وی اظهار کرد: دولت در مجموع سه هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 12 درصد برای جبران خسارت کرونا در نظر گرفته که از این مبلغ سهم خراسان شمالی 210 میلیارد تومان است.

 

هدایتی، گریزی هم به سیاست جدید بانک ها بر مبنای شعار سال زد و گفت: حمایت از کسب و کارها را در رأس امور قرار می دهیم و کارخانه ها و واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد را در اولویت قرار خواهیم داد.

 

وی مهم ترین هدف کمیسیون بانک های استان را رونق تولید و کمک به چرخه تولید دانست و افزود: برای تعطیل نشدن واحدهای تولیدی تمام اقدامات لازم را اجرا خواهیم کرد تا مشکلات پیش روی تولید کنندگان به حداقل برسد.

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی، تعداد واحدهای تولیدی که در تملک بانک های استان هستند را 13 واحد اعلام کرد اما به این نکته هم اشاره کرد که بانک ها این آمادگی را دارند تا در صورت اعلام آمادگی مالکان، واحدها را برای راه اندازی در اختیارشان قرار دهند و با تسهیلات مناسب چرخه تولید را از سر بگیرند.

 

به گفته هدایتی، سال گذشته 95 درصد از معرفی شدگان مددجویان کمیته امداد امداد و 45 درصد از مددجویان بهزیستی از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شدند.

 

وی همچنین به منابع و مصارف بانک های استان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته مجموع منابع 13 بانک دولتی و غیردولتی و موسسه استان 70هزار و 431 میلیارد ریال بود و مصارف آنها هم 80 هزار و 419 میلیارد ریال بود و  مجموع مطالبات غیرجاری هم چهارهزار و 530 هزار میلیارد ریال شد.

 

به گفته هدایتی طی دوماه ابتدایی سال مطالبات روند افزایشی داشته تا جایی که 5 هزار و 634 هزار میلیارد ریال مطالبات غیرجاری بانک های استان بود و می توان گفت به رشد 7 درصدی دست یافته ایم.

 

 

کد خبر 941929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha