پذیرش بیش از 500 نفر در آزمون روحانیون عمره و عتبات

مدیرجذب و گزینش معاونت روحانیون بعثه مقام معظم رهبری گفت: 229 نفر به عنوان روحانی عمره، 138 نفر به عنوان روحانی عتبات و 138 نفر به عنوان مداح در این آزمون پذیرفته شدند که بایدخود را برای مصاحبه علمی آماده کنند.

حجت الاسلام زمانی، مدیرجذب و گزینش معاونت روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در رابطه با نتایج آزمون سراسری گزینش روحانیون عمره و روحانیون و مداحان عتبات به خبرنگار شبستان گفت: بیش از 5700 نفر در آزمون سراسری روحانیون عمره و عتبات و مداحان شرکت کردند که از این میان بیش از 500 نفر موفق به کسب امتیاز لازم و قبولی در آزمون شدند.
وی تصریح کرد: آزمون کتبی روحانیون عمره شامل 130 سئوال، آزمون روحانیون عتبات شامل 120 سئوال و آزمون کتبی مداحان شامل 100 سئوال بود که کلیه سئوالها از منابع از پیش اعلام شده، طراحی و انتخاب شده بود.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: ملاک قبولی در این آزمون، کسب 60 درصد از کل امتیاز آزمون بود که علاوه بر امتیاز کتبی، از متقاضیان مصاحبه علمی نیز به عمل می آید.

 

مدیرجذب و گزینش معاونت روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در خصوص اعلام تعداد نفرات قبول شده در هر آزمون به تفکیک گروه ها گفت: 229 نفر به عنوان روحانی عمره، 138 نفر به عنوان روحانی عتبات و 138 نفر به عنوان مداح پذیرفته شدند که می بایست خود را برای مصاحبه علمی آماده کنند. مصاحبه علمی در 8 محور و توسط 4 نفر از کارشناسان مرکز که از سوی هیئت گزینش بعثه تعیین می شوند، انجام می شود.

حجت الاسلام زمانی افزود: این دوره از آزمون های جذب و گزینش روحانی و مداح در مقایسه با دوره های پیشین، از وضعیت بهتری برخوردار بوده است چرا که در دوره های قبل، نزدیک به 6 درصد از متقاضیان در آزمون پذیرفته می شدند اما در این دوره بیش از 9 درصد متقاضیان و شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب امتیاز لازم شدند. 


وی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان در آزمون می توانند از تاریخ 10 دی ماه تا 20 دی با مراجعه به پایگاه مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس: www.beseh-rohani.ir ثبت نام کرده و زمان مصاحبه خود را مشخص کنند.

مدیر جذب و گزینش معاونت روحانیون بعثه مقام معظم رهبری در خصوص زمان برگزاری مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون نیز گفت: روحانیون عمره از تاریخ 10 تا 20 بهمن ماه سال جاری، روحانیون عتبات از 24 تا 28 بهمن و مداحان از 1تا 6 اسفند باید مصاحبه های علمی خود را بگذرانند.     

پایان پیام/

کد خبر 94196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha