صادرات ریلی از مرز اینچه برون از سرگرفته شد/ انتقال ۴۵ واگن از طریق راه آهن به ترکمنستان

عبدالکریم زاده از سرگیری صادرات ریلی از مرز اینچه برون خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی  عبدالکریم زاده» شامگاه امروز (سه شنبه 3 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پیگیری های مسئولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پیگیری های دیپلماسی برای انجام مبادلات مرزی ریل اینچه برون کشور ترکمستان قبول کرد در  روز گذشته تعداد 45 واگن از 131 واگن متوقف شده در ایستگاه اینچه برون با انجام فرآیند ضد عفونی را بپذیرد.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲  ادامه داد: از روز گذشته با اعزام لوکوموتیو و ماموران مانور به اینچه برون عملیات تنظیم واگن ها برای ضدعفونی با اولویت اعزام در دستور کار قرار گرفت و صبح روز گذشته واگن ها آماده اعزام شدند.

 

عبدالکریم زاده یادآور شد: عملیات ضدعفونی واگن ها با تونل ساخته شده طبق دستورالعمل بهداشت جهانی و پروتکل های بهداشتی مورد تایید دو کشور برای همه واگن های فوق انجام شده است.

 

وی بیان کرد: طی صورت جلسه تنظیم و تایید شده مسئولان ایستگاه راه آهن اینچه برون و مسئولان مبادله ترکمنستان همراه واگن ها و مستندات مربوطه تحویل ماموران موظف ترکمن شد.

 

مدیرکل راه آهن شمال شرق  متذکر شد: امیدواریم 131 واگن طی سه روز به طور آزمایشی تحویل کشور ترکمنستان شود و بعد از آن در روزهای آینده عملیات مبادله به طور عادی روند خود را از سر بگیرد.

 

عبداکریم زاده ابراز داشت: امیدواریم در ماه های آینده با پیگیری بیشتر و سعی و تلاش همکاران زحمتکش راه آهن عقب افتادگی سه ماهه اول سال را در حمل و نقل بین المللی ریلی جبران کنیم.

 

کد خبر 941969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha