۱۳۰ دستگاه کُمباین برای برداشت غلات نیاز است

مدیر جهادکشاورزی شیروان گفت: برای برداشت غلات در این شهرستان، ۱۳۰ دستگاه کمباین نیاز است که هماهنگی‌های لازم با استان گلستان برای انتقال تعدادی از این دستگاه‌ها انجام شده است.

«مهران حیاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: یکی از معضلات و دغدغه های فصل برداشت، ماشین آلات کشاورزی و کُمباین است که این شهرستان ۱۷ دستگاه کمباین دارد که چهار دستگاه آن سنگین و ۱۳ دستگاه سبک است.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به  پیش بینی رشد چشمگیر تولید غلات این شهرستان در سال جاری نسبت به سال قبل به دلیل بارش های خوب بیان داشت: میزان ریزش گندم در فصل برداشت حداقل، پنج درصد است که سال گذشته این میزان در شیروان چهار درصد بود.

 


حیاتی در خصوص سوخت کمباین ها هم عنوان کرد: روزانه برای کمباین های سبک ۲۰۰ لیتر و کمباین های سنگین ۳۰۰ لیتر سوخت لازم است که به صورت فصلی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار سوخت هم به تراکتورها اختصاص می یابد.

 


مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه در فصل برداشت ۶۰۰ هزار لیتر سوخت برای کمباین ها لازم است، خاطرنشان کرد: شرکت نفت ماهانه به هر کمبایندار بیش از ۶ هزار لیتر سوخت نمی دهد که برخی ها دو دستگاه دارند که باید اختصاص سوخت بر اساس این نوع دستگاه های دروگر باشد.

 


حیاتی بیان کرد: برای اینکه در فصل برداشت با کمبود کمباین مواجه نشویم به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده بدون نامه مدیریت جهاد کشاورزی، اجازه خروج به کمباین ها داده نشود.

 

وی اظهارداشت:  همچنین خرید غلات به صورت ۲۴ ساعته است تا با توجه به مشکلات کرونا برای رفت و آمد، تجمع و ترافیک ایجاد نشود.

 


حیاتی افزود: پیش بینی می شود امسال ۶۲ هزار و ۶۰۰ تُن غلات از سطح ۳۲ هزار هکتار اراضی شهرستان برداشت شود.

 


به گفته وی شهرستان شیروان ۱۰۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

کد خبر 942021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha