دهه کرامت به این معناست که باید باورها نسبت به زنان اصلاح گردد

ابهری گفت:دهه کرامت به این معناست که باید باورها نسبت به زنان اصلاح گردد.رسول اکرم در دوران جاهلیت و دختر کشی اعراب، دختر بزرگوارشان را «ام ابیها» خطاب می کردند که یعنی زهرا فقط دختر نبوده بلکه مادر و دلسوز پدر نیز بوده است.

«مجید ابهری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره دهه کرامت وجایگاه بانوان گفت: هفته کرامت فرصت مناسبی است تا در مورد ارزش و جایگاه زنان در مکتب اسلام و باورهای شیعه صحبت کرد. هیچ مکتب و آیینی به اندازه دین مبین اسلام برای زنان جایگاه و مقام شامخی قائل نیست.

 

این متخصص علوم رفتاری افزود: زن به عنوان مادر با یک دست گهوار و با دستی دیگر دنیا را تکان می دهد. به عنوان همسر پشتوانه و حامی دلسوزی برای شوهر و مربی ارزشمند برای فرزندان است.

 

وی بیان کرد: دهه کرامت به این معناست که باید باورها نسبت به زنان اصلاح گردد و بدگویان و کسانی که بدون توجه به مبنای اساسی قرآن کریم و رهنمودهای رسول اکرم و ائمه اطهار زنان را از جایگاه واقعی محروم کرده اند باید بدانند، رسول اکرم در دوران جاهلیت و دختر کشی اعراب، دختر بزرگوارشان را «ام ابیها» خطاب می کردند که یعنی زهرا فقط دختر نبوده بلکه مادر و دلسوز پدر نیز بوده است.

 

ابهری بیان کرد: درهفته کرامت باید جایگاه ویژه زنان در مکتب شیعه توسط علما و صاحب نظران دینی به طور کامل بیان و توجیه گردد تا تمام دنیا بدانند که اسلام به زنان با حفظ حریم اجازه رشد و تکامل علمی، فرهنگی و اجتماعی داده است و هر کسی که بخواهد بانوان مسلمان را از اینگونه حقوق خود محروم کنند داعش فرهنگی بوده و از مفاهیم اسلامی درمورد زنان بی خبر است.

 

این آسیب شناس اجتماعی گفت: ضمن بزرگداشت مقام بانوان مسلمان در هفته کرامت و تبریک آن به بانوان گرانقدر، از همه بانوان به ویژه زنان و دختران دانش پژوه در خواست می کنم تا به رهنمودهای دانشمندانه مقام معظم رهبری در مورد زنان، توجه کرده و این دیدگاه های ارزشمند را به عنوان الگو قرار دهند.

 

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه زنان از  نظر عاطفی در جامعه، باید حجاب به عنوان اصلی ترین معیار ارزشی و اجتماعی زنان مورد توجه قرار گیرد چراکه بدون عنایت و کاربرد این معیار ارزشمند، نمی توان جایگاه واقعی زنان مورد توجه قرار گیرند.

 

وی تصریح کرد: البته برخی از بانوان رسیدن به حفظ امنیت اجتماعی و روانی را بالاترین، امتیاز برای خود قلمداد می کنند، برای توجه این قشر از بانوان محترم باید عرض کنم، بخش قابل توجهی از امنیت توسط خود افراد ایجاد می شود که یکی از مبانی ایجادی آن «حجاب» است. صد البته با رعایت این مهم مردان جامعه نیز، باید حریم والای بانوان را لحاظ کرده و نوامیس اجتماعی را محترم شمارند تا امنیت روانی و اجتماعی به صورت کامل تحقق پذیرد.

کد خبر 942078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha