سال 92 بی سوادی در فارس ریشه کن می شود

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضرمیانگین باسوادی فارس 98درصد است، گفت: تا سال 92 جشن ریشه کنی بی سوادی در فارس برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، اسفندیار شریف زاده، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس امروز (5دی) در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی، گفت: پس از تاسیس نهضت سوادآموزی آمار باسوادی در فارس 52 درصد بود که با گذشت سه دهه از آن زمان میانگین با سوادی ما در فارس در رده سنی 10 تا 50 سال به 98درصد رسیده است که تا پایان سال 92 بی سوادی از فارس ریشه کن می شود.


وی با اشاره به ادغام نهضت سوادآموزی در بدنه آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال جاری نهضت سوادآموزی به شکل قبلی خود منحل شد و به اسم معاونت سوادآموزی در ادارات کل آموزش و پرورش شناخته می شود.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به برگزاری دوره های فرد به فرد افزود: کلاس گذاری فرد به فرد روشی است که در قبال باسواد کردن یک نفر بی سواد مبلغ 350هزار تومان حق الزحمه به شخص پرداخت می شود.


این مقام مسئول ادامه داد: مدارس روزانه، مدارس غیر دولتی و مجتمع های آموزشی می توانند با کسب اطلاعات از بانک اطلاعاتی بی سوادان استان از فضای آموزشی خود برای کلاس گذاری فرد به فرد استفاده کنند.


شریف زاده خاطر نشان کرد: تعداد بی سوادان هر شهرستان مشخص شده است و بیشترین آمار بی سوادی در شهرستان شیراز و کمترین آمار در شهرستان های اقلید، قیرکارزین و آباده است.


وی گفت: در بحث سواد آموزی براساس مصوبه 595 شورای انقلاب فرهنگی ارگان های زیادی براساس قانون باید همکاری کنند و مهمترین این ارگان ها صدا و سیما است که باید برای فرهنگ سازی و جذب بی سوادان برنامه هایی طرح ریزی کند.


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه سال 90 برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی سال خوبی بود، گفت: حدود 2 هزار و یکصد نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی بلاتکلیف بودند که با شرکت در آزمون تعیین تکلیف تعداد 730نفر از این افراد پذیرفته شدند و به عنوان معلم حق التدریس در نوبت استخدام فرار گرفتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 94247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha