هشدار هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به افزایش دما و وزش باد

نخعی گفت: از عصر فردا (۶ تیر) تا دوشنبه (۹ تیر) در برخی از ساعات شبانه روز شاهد وزش باد شدید همراه با پدیده گرد و خاک و غبار آلوده در خراسان جنوبی خواهیم بود.

«جواد نخعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: هواشناسی استان خراسان جنوبی هشدار زرد نسبت به وزش باد و افزایش هوا برای آگاهی مردم صادر کرد.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین از عصر فردا (6 تیر) تا دوشنبه (۹ تیر) هفته آینده در برخی از ساعات شاهد روز باد شدید، همراه با پدیده گرد و خاک و در برخی نقاط غبار آلوده پیش بینی می شود.

 

نخعی با اشاره به خیزش گرد و خاک و بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی، گفت: این وضعیت تا روز دوشنبه (9 تیر) ادامه می یابد و کاهش دید و کیفیت هوا را در پی دارد.

 

وی بیان کرد: طی امروز و فردا (6 تیر) با افزایش نسبی دمای هوا روبرو هستیم و شاهد گرم تر شدن هوا خواهیم بود.

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیشینه دمای امروز پنج شنبه (5 تیر) را 37 درجه عنوان کرد و گفت: این دمای طی فردا جمعه (7 تیر) دو یا سه درجه افزایش می یابد.

 

نخعی تصریح کرد: در این مدت احتمال بروز خسارت در اثر کاهش دید ناشی از گرد و خاک و وزش باد شدید و احتمال اختلال موقت در آمد و شد جاده ای به ویژه در نوار شرقی و شمالی استان خراسان جنوبی را خواهیم داشت.

 

وی توصیه کرد: در این مدت رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی و از قرار گرفتن در مجاورت درختان و محیط بیرون خودداری و گلخانه داران نیز به استحکام پوشش گلخانه ها، سقف های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اهتمام داشته باشند.

کد خبر 942507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha