۸۰ درصد آب مصرفی استان زنجان از سفره های زیرزمینی تامین می شود

«علیرضا جزء قاسمی» گفت: بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز نگرانی از اینکه مصرف انرژی در کشور مناسبت نیست، گفت: یک سوم بارش های دنیا در ایران اتفاق می افتد ولی مصرف آب در کشور بالاتر از میانگین جهانی است.

 

علیرضا جزء قاسمی با اشاره به اینکه با توجه به آمارهای 10 ساله 50 درصد از استان زنجان هنوز با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، گفت: بیش از 80 درصد از آب مصرفی و بهداشتی استان زنجان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

 

وی با اشاره به افت سفره های زیرزمینی در اثر استفاده نادرست اشاره کرد و گفت: میزان آب در دشت های زنجان به 400 لیتر آب در ثانیه رسیده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یش از ۷۷۰ هزار نفر از جمعیت شهری استان تحت پوشش این شرکت هستند، گفت: این رقم معادل ۱۰۰ درصد در قالب ۲۴۴ هزار مشترک و در بخش روستایی هم ۳۰۵ هزارنفر جمعیت درقالب ۱۰۹ هزار مشترک تحت پوشش دارد که ۸۹ درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

 

جزءقاسمی اظهار کرد: از مجموع ۹۰۷ روستای استان زنجان ۶۱۱ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است و برنامه ویژه این شرکت بعد از یکپارچه سازی این است که روستاهای بیشتری تحت پوشش قرار بگیرد و خدمات بیشتری دریافت کنند.

 

وی ارتقاء خدمات آب شرب و فاضلاب و سرعت آبرسانی در روستاها را از اهداف این شرکت در سال جاری خواند و گفت: کم کردن فاصله خدمت رسانی شهرها و روستاها در دستور کار شرکت است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 16 میلیارد ریال بهای تشویقی به قبوض آب مشترکینی که اصول مدیریت مصرف را رعایت کردند، اعمال شد، گفت: در هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق امسال هم از 4 مشترک کم مصرف تجلیل می شود.

کد خبر 942514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha