نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی در ایام کرونا تشدید می‌شود

ربیحاوی از تشدید نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی در ایام کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و در شرایط فعلی شیوع بیماری کنترل کیفیت آب آشامیدنی محدوده فعالیت این دانشکده بیش از پیش در حال انجام است.

«جعفر ربیحاوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به اهمیت بهداشت آب و سلامت مردم اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهداشت آب در زندگی و سلامت مردم به‌خصوص در فصول گرم سال و در شرایط فعلی وقوع بیماری کووید 19، کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشکده بیش از پیش در حال انجام است.

 

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان از 37 هزار مورد کلرسنجی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در جنوب غرب خوزستان خبر داد و افزود: 900 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و 200 مورد پایش و بازرسی از سامانه‌ها و تاسیسات آبرسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های تابعه این دانشکده انجام شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

 

وی تصریح کرد: حال اینکه در مدت مذکور به‌علت بروز سیل در منطقه فعالیت‌های جاری و ماموریت‌های واحد نیز تشدید شده بود؛ در این راستا موارد نیازمند پیگیری از این قبیل بررسی شدند و موارد شکستگی خطوط و انشعابات آب، سرریز فاضلاب و موارد مشابه نیز در حال رصد مستمر هستند و مکاتبه آنی با سازمان‌های مسئول انجام شده و موارد تا رفع مشکل بهداشتی پیگیری می‌شود.

 

ربیحاوی به دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: تشدید پایش و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گام اول و دوم مواجهه با کووید19 در دستور کار بوده و در این زمینه بازرسان بهداشت مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به تشدید فعالیت‌های نظارتی خود در اصناف اقدام کردند.

 

وی از پایش 47 هزار و 100 مورد بهداشتی در این ایام از اصناف خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر بازرسی‌های صورت گرفته آموزش‌هایی نیز در این پایش‌ها ارائه شده و بیش از یک‌هزار و 500 مورد اخطار بهداشتی و معرفی به مقامات قضایی اجرایی شد و 620 پلمپ اصناف متخلف نیز صورت گرفت.

 

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا موثرترین راه مواجهه با بیماری را رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی از جمله شستن صحیح دست‌ها خودداری از خروج بی‌مورد و غیرضرور از منزل، رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک در ترددها وخارج از منزل بیان کرد.

 

وی بر لزوم تهیه آب شرب از منابع مطمئن و سالم‌سازی آن تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان لازم است تا شهروندان حتما آّب شرب را از منابع مطئمن تامین کنند و از سالم بودن آب آشامیدنی مطمئن شوند.

 

ربیحاوی یاد آور شد: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، موارد را از طریق سامانه کشوری 190 پیگیری کنند.

 

کد خبر 942580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha