آغاز اولین فعالیت نمایشی خوزستان به مناسبت روز جهانی مبارزه با اعتیاد

به مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر، برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان دیگر اجرا می‌شود.

«مصطفی بوعذار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به آغاز فعالیت نمایشی خوزستان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر، برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان دیگر اجرا می‌شود.

 

مدیر گروه تئاتر آئین مردم اهواز افزود: ۱۴ گروه‌ منتخب تئاتر خیابانی همزمان با خوزستان در ۹ استان هرمزگان، تهران، مركزى، ايلام، كردستان، آذربايجان شرقى، گيلان، خراسان رضوى و همدان از (۴ تا ۶ تير) به‌مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر به اجرا می‌پردازند.

 

وی اضافه کرد: رويكرد این اجراها ترويج پيشگيرى از سوء مصرف و استعمال مواد مخدر، یادآوری آموزش‌هاى پيشگيرانه، نشان دادن تاثيرات مخرب اعتياد در جريان زندگى اجتماعى و اختلافات خانوادگى و جرائم ناشى از آن است.

 

بوعذار تصریح کرد: اين برنامه ملی با حمايت ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و همكارى اداره‌كل هنرهاى نمايشى و ادارات‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان‌ها اجرا می‌شود.

 

وی ابراز کرد: گروه تئاتر آئین مردم از اهواز با نمایش خیابانی «دايره تولد» به نويسندگى مصطفى بوعذار و كارگردانى معصومه عمورى به‌عنوان تنها نماینده تئاتر خوزستان دراین همایش حضور دارد.

 

مدیر گروه تئاتر آئین مردم اهواز بیان کرد: نمایش خیابانی «دایره تولد» اولین اجرا پس از رکود فعالیت‌های نمایشی در خوزستان است که طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ تیر ساعت ۱۹ در سطح شهر اهواز با رعایت فاصله اجتماعی برای تماشاگران اجرا می‌شود.

 

گفتنی است، گروه‌هاى نمايشى منتخب طى فراخوان كانون تخصصى تئاتر خيابانى اداره‌كل هنرهاى نمايشى در دى‌ماه سال گذشته براى اجرا در اسفند ٩٨ اعلام آمادگى کرده بودند كه به دليل شيوع ويروس كرونا، اجراى آنها به «روز جهانى مبارزه با مواد مخدر» (۲۶ ژوئن- ۶ تیر) موکول شد. مقرر است این اجراها با رعايت تمامى پروتكل‌هاى بهداشتى و فاصله‌گذارى اجتماعى برگزار شوند.

 

کد خبر 942584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha