بودجه‌ریزی کنونی به نفع استان‌های بزرگ است

عباسی گفت: بودجه‌ریزی کنونی به نفع استان‌های بزرگ و توسعه‌یافته است در حالی که برای برقراری عدالت و رفع محرومیت از استان‌های کمتر برخوردار این روند باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اقبال عباسی» امروز (پنجشنبه ۵ تیر) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان که در سالن شهید جعفرزاده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، اظهار داشت: استان های کمتر برخوردار که البته کمترین تعداد نمایندگان مجلس را دارند سهم چندانی از بودجه ندارند اما در مقابل استان‌های توسعه ‌یافته با تعداد زیاد نمایندگان سهم زیادی از بودجه به خود اختصاص داده‌اند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان نیست، افزود: علاوه بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید جدیت بیشتری به کار گرفته و سهم بیشتری از اعتبارات ملی را برای دستگاه خود پیگیری کنند بلکه مشارکت سرمایه‌گذاران یک ضرورت است و دستگاه‌ها در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی مقاومت نکنند.

 

عباسی ادامه داد: سال سختی را به لحاظ اعتبارات و بودجه در پیش داریم و از همین رو باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تامین نیازهای موجود و اجرای طرح‌های نیمه‌کاره استفاده کرد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ظرف یک ماه آینده املاک مازاد و بدون استفاده خود را اعلام کنند، اظهار داشت: در غیراینصورت واگذاری این املاک با دستور رئیس‌جمهوری انجام می‌گیرد و مبلغ آن به خزانه واریز می‌شود.

 

عباسی افزود: چنانچه دستگاه‌های اجرایی تا ظرف یک ماه دیگر به معرفی این فضاها اقدام کنند پول ناشی از واگذاری این املاک به خود آن دستگاه بازمی‌گردد اما چنانچه نسبت به این موضوع مقاومت کنند، استانداری وارد عمل شده و پس از دریافت مجوز و واگذاری این املاک پول آن به حساب خزانه واریز می‌شود و دستگاه مربوطه بهره‌ای از آن نمی‌رود.

 

وی در ادامه مهلت جذب اعتبارات سال 98 را تا پایان شهریورماه اعلام کرد و گفت: دستگاه‌ها برای جذب به موقع اعتبارات تلاش کنند.

 

کد خبر 942645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha