جشنواره بازهای بومی محلی در تالش برگزار شد

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر جشنواره بازی های بومی محلی در شهرستان تالش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر جشنواره بازی های بومی محلی روز گذشته(پنجشنبه، ۵ تیر) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روستای راهنما محله تالش برگزار شد.

 

«سید عیسی مهدوی» در این جشنواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به کارکنان این قوه تبریک گفت.

 

فرماندار تالش به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در ۲۶ ژوئن ۱۹۸۶ برابر ۵ تیرماه یک تفاهم نامه ای بین ۱۶۴ کشور دنیا امضاء شد که همه کشورهای دنیا برای مبارزه با پدیده شوم و زشت اعتیاد با هم هماهنگ شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی در روستای راهنما محله تالش، تصریح کرد: امروز با برگزاری این جشنواره می خواهیم نشان دهیم که با ورزش و شور و نشاط اجتماعی می توانیم به مبارزه این پدیده شوم برویم.

 

مهدوی گفت: با انجام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و ورزشی و موضوعاتی نظیر این می توان به مقابله با اعتیاد رفت و اینگونه برنامه ها باید تقویت شوند.

 

عالی ترین نماینده دولت در تالش با بیان اینکه پیشگیری در بحث مبارزه با مواد مخدر حرف اول را می زند، خاطرنشان کرد: گروه های مردم نهاد، شوراهای اسلامی و به ویژه خود مردم در این راستا نقش مهمی دارند و باید دست به دست هم دهیم و این پدیده شوم و زشت را از جامعه ریشه کن کنیم.

 

مهدوی با اشاره به اینکه مقابله با مواد مخدر وظیفه نیروهای نظامی، قوه قضائیه و سایر دستگاه های ذیربط است، گفت: در شورای مبارزه با مواد مخدر در چارچوب قانون در بحث پیشگیری و مقابله، با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر اقداماتی را انجام دادیم و خواهیم داد.

 

گفتنی است، اجرای برنامه های متعدد آشنایی با آسیب های مواد مخدر، راهکارهای مقابله با مواد مخدر، شعر خوانی، اجرای موسیقی تالشی، برگزاری مسابقه های بومی محلی، آموزش همگانی توسط هلال احمر، تجلیل از ورزشکاران محلی، قرائت میثاق نامه کمپین نه به مواد مخدر و تشکیل زنجیره انسانی مبارزه با مواد مخدر از دیگر بخش های این جشنواره در روستای راهنما محله بخش مرکزی تالش بود.

کد خبر 942660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha