مسئولین در شرایط درگیری کشور با ویروس کرونا بیشتر به فکر مردم و معیشت آنان باشند

امام جمعه کرمان بخش قابل توجهی از گرانی های افسار گسیخته را از بی توجهی و بی برنامگی دانست و گفت: مسئولین در شرایط درگیری کشور با ویروس کرونا بیشتر به فکر مردم و معیشت آنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (6 تیر) در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه و دعوت مردم به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی همان تبعیت کردن از خدا در همه صحنه ها، رعایت حدود الهی، توجه به احکام خدا و عمل به آن است که نجات فردایی است که دست ما از عمل کوتاه و حاصل فقط رعایت تقوای الهی است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خصوص نعمت های بهشتی، بیان کرد: نعمت های بهشت در نگاه قرآن کریم به دو بخش تقسیم می شوند؛ بخش اول نعمت های معنوی و بخش دوم نعمت های مادی است.

 

 

 

وی اظهار داشت: در همین دنیا نعمت ها همین گونه است؛ چون بیشتر توجه ما به نعمت های مادی است و از نعمت های معنوی غافل می شویم، غفلت ما در خصوص نعمت ها ما را به سمتی می کشاند که فکر می کنیم فقط نعمت های مادی هستند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: قرآن کریم نعمت معنوی که در بهشت، بهشتیان با آن مواجه خواهند شد را در آیات متعدد به روشنی بیان می کنند؛ در یکی از آیات نورانی قرآن سه نعمت بسیار بزرگ را در بهشت که اهل بهشت با آن مواجه خواهند شد را می فرماید «در محیطی مملو از صلح و صفا و عشق به پروردگار و محیطی پر از دوستی و محبت».

 

 

 

وی گفت: اولین نعمتی که بهشتیان با آن مواجه خواهند شد، همان صلح و صفا و عشق به خدا است؛ وقتی جلوه های نعمت های الهی را با چشم خود می بینند و وقتی غرق در نعمت ها می شوند، اولین بحثی که مطرح است عبارت از اینکه با تمام وجود خدا را بدون عیب و نقص می بیند.

 

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اولین حرف بهشتیان در بهشت این است که پروردگارا تو از هر عیب و نقصی به دور هستی، ادامه داد: اعتراف کامل به مقام عبودیت خدا، تسلیم محض در مقابل خدا و اقرار کامل به وحدت و قدرت مطلق او، رمز موفقیت جبهه بهشتیان است؛ اگر در دنیا مردم بر این اصل عمل می کردند، تمام اختلاف ها، نزاع ها و دعواها از بین می رفت و جامعه، جامعه بهشتی می شد.

 

 

 

وی بیان کرد: علت دوم بعد از اقرار به منزه بودن خدا از بی عیب و نقصی، آن صلح و صفایی است که در بهشت درک می کنند و هیچ دعوا و نزاعی در آنجا راه ندارد.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: دو نعمت دیگرِ خدا به بهشتیان نعمت سلامتی و امنیت است؛ سلامتی را در این روزها بیشتر درک کرده و متوجه می شویم؛ زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد خیلی ها که از نظر جسمی در اوج سلامتی بودند، یک مرتبه احساس خطر کردند و چه همه اتفاقات رقم خورد؛ در بهشت از هیچ بخشی هراس نیست که سلامتی بهشتی را تهدید کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: بخش دوم امنیت(در بهشت) است؛ امنیت کامل در جایی که دشمنی معنا و مفهومی ندارد و جنگ و خونریزی وجود ندارد و هر گونه حسد، کینه و دشمنی از سینه ها در بهشت برداشته خواهد شد؛ حسد و کینه صفات زشت و قبیحی هستند که به دنبال آن خیلی از ناامنی ها و خیانت ها اتفاق می افتد؛ امتیازات غیر عادلانه که برخی ها را جلو می اندازد و آه از نهاد بعضی ها بلند می شود، همه جبهه مقابل امنیت و سلامت است و هیچ کدام از این ها در بهشت راه ندارد و در راس همه نعمت های بهشت که یک بهشتی باید درک کند سلامت و امنیت است.

 

 

 

امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) و ضمن تسلیت شهدای 7 تیر و در راًس آن ها شهید آیت الله بهشتی، گفت: به خصوص تکریم می کنیم از عزیزانی که در دستگاه قضا در ماموریت های بسیار سخت حضور پیدا و عمر خود را وقف مردم کردند؛ مجموعه ای که در احکام صاحب نظر هستند به خصوص مجموعه قضایی استان و قاضیان عزیز و در راًس آن به ریاست دادگستری استان تبریک می گویم.

 

 

 

وی در خصوص حقوق بشر آمریکایی افزود: حقوق بشر آمریکایی هرچه جلوتر می رود، خود را بیشتر نشان می دهد و رسوایی این حقوق بشر که دفاع از بشر به هیچ وجه از آن فهمیده نمی شود و در عمل هم عیان است، تفکر پوشالی لیبرالیسم را در دنیای امروز به خوبی نشان داد؛ امروز به رنگین پوستان در آمریکا چه می گذرد که ظالمانه در زیر چکمه های ننگین پلیس آمریکا جان می دهند؟! 

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این نگاه ظالمانه در توجه به حقوق بشر یک روزی در کشورهای جهان سوم خود را نشان می داد اما امروز در قلب کشورهای مدعی امر تمدن خود را نشان می دهد و در اوج وحشی گری آن را می بینید؛ یک روز در فلسطین و افغانستان و سرزمین های اشغالی، کشورهای آسیایی و اسلامی ظلم و جنایت می کردند امروز در قلب اروپا و آمریکا ظلم و جنایت می کنند و هر چه جلوتر می رویم به این اصل اعتقاد بیشتر داریم که خدایا در فرج حضرت ولی عصر تعجیل بفرما.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: تذکری در خصوص کنترل قیمت ها دارم؛ مسئولین امر توجه داشته باشند، بخشی از گرانی ها جنبه جهانی دارد اما بخش قابل توجهی از گرانی ها از عدم توجه و عدم برنامه است لذا دولت، مجلس و کسانی که در این امر توانمند هستند به فکر مردم و معیشت آنان باشند و جلوی قیمت های افسار گسیخته را بگیرند به خصوص در شرایطی که کشور دچار آسیب جدی و درگیر کرونا است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کرونا درس های زیادی داشت، اظهار داشت: تقاضای ما از همه مردم این است که دستورات بهداشتی را با دقت رعایت و مراعات کنند تا با فضل خدا کشورمان از این بلا عبور کند.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ نمازجمعه (۶تیر) مرکز استان پس از قریب چهار ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا ویروس؛ نخستین نمازجمعه است که در مصلی امام علی علیه السلام و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

کد خبر 942757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha