حقوق بشر آمریکایی  تبعیض، بی عدالتی و نگاه برتری جویانه است

آیت الله حسینی گفت: امروز در نگاه آمریکایی ها و حقوق بشر آنها سراسر تبعیض و بی عدالتی، تحریم و نگاه برتری جویانه و غیر الهی وجود دارد و میلیون ها انسان به وسیله همین نگاه برتری جویانه و تنها به جرم استقلال و آزادی قتل عام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (6 تیر ماه) در خطبه اول نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن می فرماید «همه شما را از یک مرد و زن با قبیله های مختلف قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید»، یعنی انسان ها مانند و شبیه یکدیگر نیستند، حتی سرانگشت انسان ها با یکدیگر متفاوت بوده و این تفاوت ها باعث شناخت انسان ها از یک دیگر می شود.

 

امام جمعه شهر یاسوج گفت: در دوران جاهلیت و پیش از ظهور اسلام امتیاز انسان ها بر اساس قبیله و نسب بود، اما در نگاه دین برتری وجود ندارد و تنها ملاک برتری، تقوا و دینداری است.

 

وی یادآور شد: امتیازبندی های امروزی مورد تاکید نیست، بلکه کسانی که بیشتر به رعایت تقوای الهی می پردازند و پایبندی به قانون دین داشته باشند، برتر هستند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: نگاه مادی گرایانه، پول و ثروت نفوذ اجتماعی و برتری در رتبه های سیاسی نگاه غیر الهی است و قرآن خط بطلان بر این موضوعات شیطانی کشیده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نگاه دین برتری نژادی، قبیله ای و رنگ پوست ملاک برتری نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حقوق بشر آمریکایی هر کس که غیر آمریکایی باشد محکوم به تحریم، مردن و نمی تواند فریادی آزادی در این دنیا بزند، اضافه کرد: در این نوع حقوق بشر هرکس به آمریکا نه بگوید باید سرکوب شود.

 

آیت الله حسینی به لشکرکشی های آمریکا به کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: آمریکا با این کار آزادی خواهان را سرکوب کرد و میلیون ها انسان به دست سربازان آمریکایی قتل و عام شدند.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: کشورهای افغانستان، عراق، ایران، ویتنام و جوامع بشری دیگر هرگز تجاوز به آمریکا نداشتند، ولی چون آمریکا خود را ابرقدرت می داند، به همه می تازد.

 

وی تاکید کرد: امروز در نگاه آمریکایی ها و حقوق بشر آنها سراسر تبعیض و بی عدالتی، تحریم و نگاه برتری جویانه و غیر الهی وجود دارد و میلیون ها انسان به وسیله همین نگاه برتری جویانه و تنها به جرم استقلال و آزادی قتل عام شدند.

 

آیت الله حسینی در حقوق بشر آمریکایی سیاه پوستان این کشور حق نفس کشیدن، حرف زدن، حق رفاه و بهداشت ندارند و دنیای منهای آمریکا از نگاه این کشور محکوم است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: امروز کشتار سیاه پوستان آمریکایی، فاصله های طبقاتی، تفکرات سرمایه داری نمونه ای از تبعیض و خلاف ارزش های بشری در این کشور است.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: هر آدم ضعیف و ذلیل که به حق روی آورد، عزت پیدا خواهد کرد.

 

وی به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۲۲۵ امامزاده در  استان داریم و یکی از افتخارات استان بوده که ثبت قانونی شده است .

 

آیت الله حسینی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان در سال ۱۳۶۰، اظهار کرد: هفته قوه قضائیه را به تلاش گران این عرصه تبریک عرض می کنیم، قضاوت مربوط به اولیا و ائمه اطهار و جایگاه مجتهدین و عالمان است.

 

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه اگر قوه قضائیه نباشد، ظلم و ستم رواج خواهد داشت و حق الله و حق الناس رخ خواهد داد، ادامه داد: اگر جامعه مسلمان باشد اما زیاده خواهان و ظالمان بر آنها مسلط شوند، آن جامعه سرنگون خواهد شد.

 

وی حرکت ریاست قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: ظرفیت های قوه قضائیه با وجود جنگ و تحریم فراوان است و کسانی که بیت المال و مراکز اشتغال را تسخیر کرده اند، هشدار می دهم، در غیر این صورت برخورد سخت و قاطع خواهد شد.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: امروز بازار به ویژه مسکن کمر شکن بوده و باید مسئولان  افسارگسیختگی بازار را سامان دهند، از طرفی مردم باید انصاف داشته باشند.

 

امام جمعه یاسوج به افزایش شمار مبتلایان به کرونا اشاره کرد و گفت: تجمعات عامل افزایش شمار بیماران کرونایی است و باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده ماسک و دستکش و ‌پرهیز از تجمعات شادی و عزا، به سلامتی خود و خانواده هایمان کمک کنیم.

کد خبر 942826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha