مردم ایران تربیت‌‍‌یافتگان مکتب اهل‌‌بیت (ع) هستند

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه در کمک به نیازمندان هیچ کشوری نمی‌تواند خود را به پای ایران اسلامی برساند گفت: مردم ما تربیت یافتگان مکتب اهل بیت (ع) هستند و کمک به نیازمندان را مقدم بر نیاز خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد» شامگاه (جمعه 6 تیر) در حاشیه آئین ششمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه که به مناسبت دهه کرامت در محل مصلای نماز جمعه آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار کرد: امیدوارم خداوند تبارک و تعالی توفیق زیارت حضرتش در دنیا و شفاعت آن بزرگواران را در آخرت نصیب همه ما کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه از روزی که مردم احساس کردند باید به کمک نیازمندان بشتابند در کل ایران اسلامی خوشبختانه خوش درخشیدند افزود: مردم ایران تربیت شده مکتب اهل‌بیت (ع) هستند و حتی اگر خودشان هم نیازمند باشند ولی در جامعه نیازمندی ببینند، نیاز آنها را بر نیاز خود مقدم می‌دانند؛ اینکه گفته می شود چراغی که به منزل رواست به مسجد حرام است با فرهنگ اهل بیت و قرآن هیچگونه هماهنگی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ اهل‌بیت (ع) فرهنگی ویژه است و در جامعه‌ای که نیازمندی وجود داشته باشد باید در حد توانمان نیاز آنها را برطرف کنیم ادامه داد: خوشبختانه در استان خوزستان نیز طی چهار ماه گذشته که درگیر بیماری کرونا بودیم، خارج از اینکه برخی از مسئولان، شرکت‌ها و ادارات دولتی به میدان آمدند و توانمندی خود را در این زمینه ارائه دادند مردم خیر شهرهای مختلف به‌ویژه شهرستان آبادان نیز اینگونه بودند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه در شهرستان آبادان همچون سایر نقاط استان در چندین نوبت بسته‌های معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است اضافه کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند خود را به پای ایران اسلامی برساند، اگر کشورهای غربی را نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که حتی سر یک ماسک هم با یکدیگر جنگ دارند و برای اینکه نیازمندی‌های خود را تامین کنند به فروشگاه‌ها و مغازه‌های بزرگ حمله‌ور می‌شوند اما در ایران اینگونه رفتارها را نداشتیم چراکه مردم ایران تربیت یافتگان اهل‌بیت (ع) هستند.

 

وی به توزیع یک‌هزار و 500 بسته معیشتی در طرح رزمایش مواسات و همدلی در آبادان خبر داد و عنوان کرد: مقرر شده این بسته‌های معیشتی توسط بسیجیان، ائمه جماعات آبادان و چوئبده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان و دیگر مسئولان میان نیازمندان توزیع شود؛ هر کسی هر چه در توان داشت به میدان آوردند برای آنکه بتوانند نیاز نیازمندان را برطرف کنند و این بخشی از اقدامات همدلی و کمک‌های مومنانه است.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با ابراز نگرانی از وضعیت افزایش شمار مبتلایان کووید 19 در استان خوزستان ابراز کرد: متاسفانه امروز شاهد آمار بالایی از مبتلایان به کرونا در خوزستان به‌ویژه در شهرستان آبادان هستیم؛ پیک کرونا را در بسیاری از استان‌های کشور تجربه کردیم اما معمولا آنها خیلی سریع توانستند از این بیماری عبور کنند ولی متاسفانه حدود سه‌ماه است که درگیر این بیماری در خوزستان هستیم.

 

وی بیان کرد: لازمه پیشگیری و عبور از وضعیت ابتلا به کووید 19 آن است که توصیه‌های ستاد مرکزی مبارزه با کرونا به‌صورت جدی‌تری دنبال شود، مردم باید فاصله اجتماعی 2 متر را مردم رعایت کنند ولی متاسفانه در بیشتر اماکن این اتفاق رخ نمی‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان اذعان داشت: مردم باید از ماسک استفاده و کمتر در مراسمات ترحیم و عروسی شرکت کنند و تلاش کنیم ملزومات را رعایت شود تا هرچه زودتر از این موج عبور کنیم.

 

وی از همه مردم استان خواست به توصیه‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند و تاکید کرد: متاسفانه آمار در شهرهای آبادان و خرمشهر و شهرهای پیرامون این 2 شهرستان بسیار تکان‌دهنده است، امروز در خوزستان بیش از یک‌هزار نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند و بیش از 20 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

کد خبر 942858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha