صعود گروه کوهنوری کانون ذوالفقار به ارتفاعات گچان ایلام

گروه کوهنوری کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهر ایلام روز گذشته به مناسبت گرامیداشت ایام دهه کرامت به ارتفاعات کوه های گچان صعود کردند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: گروه کوهنوری کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهر ایلام با حضور جوانان و نوجوانان عضو کانون، روز گذشته به ارتفاعات کوه های گچان این شهر به مناسبت ایام دهه کرامت صعود کردند.

 

«عزت الله اسماعیل بیگی» یادآور شد: در این برنامه ورزشی و کوهنوری که حدود ۲۰ نفر از اعضای کانون فرهنگی و هنری حضور داشتند، ضمن انجام ورزش مفرح کوهنوردی، مناطق مختلف این ارتفاعات از زباله ها و انواع پلاستیک های مضر برای طبیعت در راستای حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از هر گونه خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست پاکسازی شد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت با حضور اعضای جوان و نوجوان عضو کانون فرهنگی و هنری و بیان مباحث دینی و اخلاقی از دیگر برنامه ای این برنامه کوهنوردی بوده است، یادآور شد: در این برنامه تلاش شد ضمن ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به فعالیت های ورزشی در فضایی مفرح، ارزش های دینی و فرهنگی نیز برای آنان بازگو شود.

 

اسماعیل بیگی با گرامیداشت ایام دهه کرامت، ابراز کرد: به طور قطع برگزاری چنین برنامه هایی، نقش مهمی در راستای پیوند جوانان و نوجوانان با مسجد و نهادینه کردن ارزش های دینی و فرهنگی در بین نسل جوان دارد و جوانان و نوجوانان نیز از این گونه برنامه ها استقبال می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهر ایلام با بیان اینکه در دهه کرامت برنامه های ویژه ای با حضور جوانان و نوجوانان در سطح این کانون برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این برنامه، ترویج فرهنگی و سیره رفتاری و عملی ائمه اطهار(ع) به ویژه فرهنگ رضوی در بین نسل جوان است.

 

وی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی ایستگاه سلامتی با محوریت مبارزه با کرونا، آشنایی اقشار مختلف با راه های پیشگیری از کرونا و اهدای بسته های فرهنگی و همچنین بسته های معیشتی در بین آسیب دیدگان از کرونا از جمله برنامه های این کانون در ایام دهه کرامت است.

 

اسماعیل بیگی خاطرنشان کرد: برنامه کوهنوردی صعود به ارتفاعات گچان با همکاری کانون فرهنگی و هنری ذوالفقار شهر ایلام و پایگاه مقاومت حضرت امیرالمومنین(ع) مسجد امام رضا(ع) شهر ایلام با استقبال جوانان و نوجونان برگزار شد.

کد خبر 942903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha