برنامه های فراغتی کانون های مساجد خراسان جنوبی تشریح شد

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی به تشریح برنامه های فراغتی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در تابستان پیش روی پرداخت و گفت: بیشتر برنامه های کانون ها با توجه به شیوع کروناویروس به سمت و سوی فضای مجازی هدایت شده است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: فعالیت‌های اوقات فراغت امسال با تمرکز در سه حوزه «فرهنگ، هنر و نوآوری» برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تشریح این حوزه‌ها گفت: در حوزه «فرهنگ» تلاش شده است که برنامه‌ها در پنج بخش «خانه‌ های نور، کتاب و کتابخوانی، دانش، همدلی و رسانه» به مخاطبان عرضه شود.

 

به گفته وی، در حوزه خانه‌های نور، برگزاری برنامه‌های قرآنی از جمله قرائت و ترتیل قرآن، مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن به صورت مجازی و همچنین برگزاری مسابقات خطبه‌های نهج‌ البلاغه یا جملات قصار برای رده‌های سنی مختلف و توجه ویژه به برنامه‌های قرآنی از جمله طرح ملی ۱۴۵۴ به صورت مشارکتی در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: همچنین در بحث کتاب و کتابخوانی نیز، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کرامت تا ولایت، معرفی کتاب توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب طرح شنبه‌های با کتاب با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری مسابقه کتابخوانی لیگ برتر و جام باشگاه‌های کتابخوانی در تابستان امسال مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه در بخش دانش، انجام فعالیت‌های علمی،‌ مسابقات علمی، طرح‌های علمی و پژوهش‌ در سطح کانون‌های مساجد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در بخش همدلی و مواسات نیز فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، گروهی مساجد و محلات که موجب توجه بیشتر اعضای محل به یکدیگر می‌شود مانند رزمایش راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان» به کانون‌های فرهنگی هنری توصیه شده است.

 

به گفته وی، انعکاس فعالیت‌ کانون‌ها در قالب‌های مختلف موشن، تیزر و پوستر در فضای مجازی و رسانه‌ها از جمله بخش‌های حوزه رسانه‌ است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی «سرود، فیلم،‌ نمایش، ترنج و قلم» از جمله بخش‌های فعالیت‌های هنری برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال برشمرد و گفت: در حوزه سرود، حمایت از تولیدات مرتبط با دهه کرامت و هفته جهانی مساجد، و در بخش ترنج، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، خطاطی و ... با برگزاری مسابقات مختلف ویژه رده‌های سنی ۷ تا ۱۵ سال و در بخش قلم نیز اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه ادبیات، داستان، هنرهای نوشتاری کانون‌ها به صورت مجازی و یا در قالب مسابقه توصیه شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار، فعالیت‌های حوزه «نوآوری» را با تمرکز ویژه در حوزه کارآفرینی برای ایجاد بسترهای لازم جهت برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای و آشنایی با فضای مجازی در برنامه‌های فراغتی امسال در نظر گرفته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری با عضویت ۵۰ هزار نفر در سطح خراسان جنوبی وجود دارد، یادآور شد: با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع کروناویروس، برگزاری کلاس‌های فراغتی به سمت و سوی فضای مجازی سوق یافته است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 942908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha