ماهانه ۱۶۰۰  معتاد از خدمت درمانی بهزیستی گلستان بهره مند می شوند

غفاری از ارائه خدمت درمان به یک هزار و ۶۰۰ معتاد در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: بیش از ۲۱ هزار معتاد در استان در طول سال از خدمات درمان بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابراهیم غفاری» صبح امروز (شنبه 7 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: 32 موسسه در حوزه پیشگیری از اعتیاد در سطح استان گلستان فعالیت می کنند که در سال گذشته در 87 محله استان ارائه خدمت کردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: در حوزه درمان 41 مرکز اقامتی میان مدت برای ترک اعتیاد در سطح استان فعالیت می کنند و 61 مرکز نیز به صورت سرپایی و درمان اعتیاد در تلاش هستند.

 

غفاری بیان کرد: در مراکز اقامتی 9 هزار و 456 نفر و در مراکز سرپایی 9 هزار و 780 نفر در سال گذشته از بهزیستی خدمت برای ترک اعتیاد دریافت کردند که بالغ بر 19 هزار ارائه خدمات از سوی بهزیستی در این مراکز ارائه می شود. 

 

وی با بیان اینکه 114 نفر نیز در مرکز تی.سی(مرکز اجتماع درمان مدار معتادان) از بهزیستی استان گلستان خدمات دریافت کردند، بیان کرد: در مراکز  کاهش آسیب گذری یا دی.ای.سی (مرکز گذری) یک هزار و 63 نفر و در سه مرکز سرپنای شبانه معتادان 430 نفر خدمات دریافت کردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان تاکید کرد: خدمات سیار نیز در کنار مراکز گذری و کاهش آسیب در نظر گرفته شده است و در سطح استان پنج مرکز فعال در این زمینه داریم و در این زمینه 559 خدمات ارائه شده است.

 

غفاری ابراز داشت: در حوزه معتادان متجاهر نیز کمپ ماده 16 در استان فعال است و ظرفیت این مرکز گاهی تکمیل می شود و در قانون بیان شده است که از ظرفیت ماده 15 نیز برای این معتادان براساس تبصره دو ماده ۱۶ می توانیم بهره بگیریم.

 

وی افزود: 837 نفر معتاد متجاهر سال گذشته از بهزیستی خدمات دریافت کرد که از این تعداد 431 نفر در مرکز ماده 16 و 406 نفر نیز بر اساس ماده 16 تبصره دوم در کمپ های ماده 15 خدمات دریافت کردند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان ابراز داشت: خانه بین راهی در سطح استان برای معتادان وجود دارد و 45 نفر در خانه بین راهی استان مستقر شدند و این خانه بین راهی برای معتادان بهبود یافته ای است که مکانی برای اقامت ندارند.

 

غفاری تاکید کرد: در سال گذشته 691 نفر یارانه درمان برای ترک اعتیاد از بهزیستی دریافت کردند که 281 میلیون نفر این افراد از یارانه بهزیستی بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته بهزیستی برای 111 نفر از بهبود یافتگان اشتغال ایجاد کرد، بیان کرد: 107 معتاد در حوزه مدیریت مورد خدمات از بهزیستی دریافت کردند که از این میزان 47 نفر شاغل شدند و سه نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از ارائه خدمت درمان به یک هزار و ۶۰۰  معتاد در سطح استان گلستان خبر داد و گفت: بیش از ۲۱ هزار معتاد در استان در طول سال از خدمات درمان بهره مند می شوند.

 

کد خبر 942967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha