شهید بهشتی الگوی مدیریت تشکیلاتی برای فرماندهان دوران دفاع مقدس بود

دانایی با اشاره به برخوردهای مدیریتی شهید احمد آجرلو در جریان عملیات های متعدد دوران دفاع مقدس گفت: شهید بهشتی الگوی مدیریت تشکیلاتی برای فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مهدیه دانایی» نویسنده کتاب « برای زهرا» که زندگی نامه داستانی شهید احمد آجرلو است گفت: شهید بهشتی الگوی اخلاقی و معرفتی فرماندهان دوران دفاع مقدس بود.

نویسنده کتاب زندگی نامه شهید احمد آجرلو افزود: ارتباط صمیمی شهید احمد آجرلو در قالب الگوی رفتاری از شهید بهشتی یکی از جاذبه های کتاب برای زهرا است.

وی توضیح داد: شهید احمد آجرلو در محله هاشمی تهران به دنیا آمد و با روحیه مسجدی و تفکر تشکیلاتی در مسجد صاحب الزمان (عج) که آن زمان مدیریت مسجد برعهده حجت الاسلام حسینی بود، فعالیت انقلابی خود را آغاز کرد.

این نویسنده ادامه داد: اوائل انقلاب در جریان کمیته استقبال از امام(ره) با وجود آنکه ۲۱ سال بیشتر نداشت به صورت مجدانه فعالیت کرد و آن گونه خود را نشان داد که از همان اوائل انقلاب به عنوان مسئول سپاه عجب شیر، مراغه، تبریز و در نهایت مسئول سپاه شهر کرج شد.

به گفته این پژوهشگر انقلاب اسلامی البرز، شهید احمد آجرلو، پشتیبانی از لشکر ۱۰ سیدالشهداء را در کرج برعهده داشت و همین امر از این فرمانده دوران دفاع مقدس یک مدیر تشکیلاتی با روحیه انقلابی ساخت.

نویسنده کتاب زندگی نامه شهید احمد آجرلو تصریح کرد: همزمان با شهادت شهید آیت الله بهشتی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ موجی از انگیزه جهاد و شهادت در دل این شهید والامقام ایجاد شد و در نهایت در ۲۵ دی ماه سال ۶۶ به فیض شهادت نائل آمد.

دانایی تصریح کرد: رفتار شاخص شهید بهشتی در بحث کار تشکیلاتی زمینه رشد مدیریتی شهید احمد آجرلو بود آنچنان که برخوردهای مدیریتی او همواره در مراحل مختلف زندگی و عملیات های متعدد دوران دفاع مقدس به ویژه در قالب سبک زندگی او پیدا است.

حوصله برخورد در قالب مدیریت کار تشکیلاتی عنصر اصلی رفتار شهید بهشتی

این تحلیل گر و پژوهشگر انقلاب اسلامی در البرز مطرح کرد: حوصله برخورد با دیگران و مدیریت یک تشکیلات به عنوان یکی از رفتارهای شاخصی بود که در شهید بهشتی دیده می شد.

دانایی توضیح داد: رفتاری مملو از مهربانی، تواضع، عزت مندی و دیگر صفاتی که در جریان یک تشکیلات ظهور پیدا می کند از خصوصیات برجسته شهید بهشتی بود که همواره بسیاری از فرماندهان برجسته به ویژه شهید احمد آجرلو و دیگر شهداء دوران دفاع مقدس آن را الگوی منش خویش قرار داده بودند.

 

 

 

کد خبر 943045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha