مسلمانان موفق به دریافت مجوز برگزاری نماز جماعت در مساجد بریتانیا شدند

خبر بازگشایی مساجد با مجور برگزاری نمازهای جماعت با حضور حداکثر ۳۰ نفر مورد استقبال ائمه جماعات در بریتانیا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «yorkshirepost»، خبر بازگشایی مساجد با مجور برگزاری نمازهای جماعت با حضور حداکثر 30 نفر مورد استقبال ائمه جماعات در بریتانیا قرار گرفت.

 

«بوریس جانسون»،نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که مکان های عبادی با حضور حداکثر 30 نفر می توانند بازگشایی شوند.

 

امام جماعت مسجد مکه در «لیدز» انگلیس در این باره گفت: این یک فرصت طلایی برای مسلمانان بریتانیا است زیرا در نهایت موفق شدند مجوز برگزاری نمازهای جماعت در مساجد این کشور را دریافت کنند.

 

امام «قاری عاصم» در این باره گفت: ما از اقدام دولت برای بازگشایی مکان های عبادی از روز چهارم جولای (شنبه 14 تیر) استقبال می کنیم.

 

وی افزود: بازگشایی مکان های مقدس برای اقامه نماز و عبادت های دسته جمعی اقدامی بسیار مثبت و نمادین است و کاری است که جوامع ایمانی با اشتیاق در انتظار آن بودند.

 

عاصم همچنین گفت: مساجد نقش بسیار حیاتی را در زندگی معنوی مسلمانان ایفا می کنند و بازگشایی مجدد مساجد می تواند نقش شایانی در فرآیند بهبود و ایجاد بارقه های امید در جامعه داشته باشد.

 

پیش از این سازمان های اسلامی مانند «هیئت مشاوره ملی مساجد و ائمه جماعات» (MINAB)، «شورای مسلمانان بریتانیا» (MCB) ،«هیئت علما و امامان بریتانیا (BBSI)» و بسیاری دیگر از سازمان های اسلامی نسبت به تصمیم دولت برای بازگشایی مکان های عبادی بدون صدور مجوز برای برگزاری نمازهای جماعت ابراز ناراحتی کرده اند.

کد خبر 943110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha