جوانان بروجردی ثابت قدم در میدان مبارزه با کرونا/ کارگاهی که در سایه مقابله با بحران کرونا شکل گرفت

جوانان بروجرد خستگی ناپذیر در میدان مبارزه با کرونا قرار دارند و این روزها علاوه بر فعالیت های جهادی موفق به راه اندازی کارگاه تولید ماسک استاندارد شده اند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، علاوه بر سلامت مردم، کعاش و اشتغال بسیاری از افراد با مشکلات مختلف مواجه شد.

 

با شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی و بچه های مسجد مانند همه بحران های گذشته چون جنگ، سیل، زلزله و.... به میدان آمدند و با حضور گرم خود یاری رسان سخت ترین روزهای زندگی مردم ناشی از بحران کرونا بودند.

 

ضدعفونی اماکن عمومی و اختصاصی و شرکت در طرح غربالگری از برنامه های اولیه فعالان مساجد و گروه های جهادی بود.

 

در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، هر روز که برآمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می شود، مردم با مشکل تهیه ماسک و تهیه مواد ضدعفونی مواجه بودند که نیروهای جهادی به سرعت برای کمک به مردم پای کار آمدند.

 

جوانان بروجری عضو موکب مردمی جوانان بروجرد با شیوع ویروس کرونا با جان دل پای  کار آمدند و تمام وقت خود را برای کمک به مردم و کنترل و مهار ویروس کرونا به کار گرفتند.

 

راه اندازی ایستگاه ضدعفونی خودرو، راه اندازی ایستگاه توزیع رایگان مواد ضدعفونی، تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و تهیه بسته های غذایی و پک های بهداشتی و توزیع در بین نیازمندان، ضدعفونی مستمر بیمارستان بروجرد، معابر و اماکن عمومی  از جمله اقدامات جوانان عضو موکب مردمی بروجرد برای کمک به مردم در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویرس کروناست.

 

با گذشت حدودچهار ماه از شیوع ویروس کرونا فعالیت های جهادی جوانان بروجردی ادامه دارد و جوانان به صورت شبانه روزی در راستای کمک به مردم تلاش می کنند و کارگاه کوچک تولید ماسک این جوانان با گسترش فعالیت خود به صورت شبانه روزی مشغول به  تولید ماسک و توزیع در حدود سه استان کشور است.

 

این در حالی است که در بحران کرونا، بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت در مقابله با این ویروس ناتوان شدند اما بسیاری از مشکلات کشورمان با تلاش و فعالیت‌ گروه‌های جهادی کاهش یافت.

 

جوانان بروجرد همچنان در میدان مبارزه با بحران کرونا

 

 

«حسین اصالت پور»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: کارگاه تولید ماسک جوانان بروجرد همچنان در میدان مبارزه با بحران کرونا یاری رسان مردم است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ابوذر غفاری و موکب مردمی جوانان بروجرد افزود: کارگاه تولید ماسک موکب جوانان بروجرد که از ابتدای وجود ویروس منحوس پای کار بوده و هست.

 

وی خاطرنشان کرد: کارگاه تولید ماسک جوانان بروجرد با رعایت استانداردهای لازم در تولید ماسک، هم اکنون یکی از بهترین کارگاه های سطح کشور می باشد که به چندین شهر ماسک ارسال می کند.

 

اصالت پور افزود: با شیوع ویروس کرونا برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک، محیطی مناسب را اجاره کردیم و با کمک های جهادی اعضای موکب مردمی جوانان بروجرد شرایط راه اندازی این کارگاه فراهم شد.

 

 

وی با بیان اینکه این کارگاه به صورت شبانه روزی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: در این کارگاه تولیدی به صورت هفتگی 150 هزار ماسک تولید می شود.

 

اصالت پور بیان کرد:  بخش مهمی از تولیدات این کارگاه در سه استان کشور به فروش می رسد و بخشی هم در برای توزیع رایگان در بین مردم در اختیار گروه های جهادی قرار می گیرد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری ابوذر غفاری، با بیان اینکه در این کارگاه ماسک سه لایه پرستاری تولید می شود، افزود: تولیدات این کارگاه با کیفیت عالی و رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی ارائه می شود و کارگاه تولید ماسک داری اتاق ایزوله  با اشعه uvاست.

 

اصالت پور با اشاره به ادامه تلاش های جوانان بروجرد در راستای کنترل و مهار ویروس کرونا، گفت: یک تیم از اعضای موکب مردمی جوانان بروجرد از زمان شیوع ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد مستقر شده و هر روز در حال ضدعفونی کردن بیمارستان است.

 

 

مدیرموکب مردمی جوانان بروجرد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ضدعفونی مدارس، افزود: بنا به درخواست مدیران مدارس، به صورت رایگان مدارس شهرستان بروجرد ضدعفونی و گند زدایی می شوند.

 

اصالت پور با اشاره به برنامه های موکب در دستگیری از نیازمندان، اذعان داشت: با مشارکت خیران طرح عیدانه موکب جوانان بروجرد برگزار شده است.

 

مدیر موکب جوانان بروجرد با اشاره به شناسایی خانواده های نیازمند  در این موکب و حمایت مستمر از آنان، افزود:  در طرح عیدانه تلاش شد در مناسبت های چون اعیاد مذهبی و عید نوروز کارت هدیه های تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند قرار گیرد.

 

 اصالت پور با بیان اینکه تا شکست قطعی ویروس کرونا در کنار مردم می مانیم، اظهار کرد: موکب جوانان بروجرد به در کنار مردم بودن و به مردم خدمت کردن افتخار می کند.

 

در بحران کرونا گروه های جهادی همچون روزگاران گذشته در عرصه‌های مختلف به روش‌های گوناگون خدمات‌رسانی کردند و هنوز هم با وجود مشغله و زندگی شخصی در حال جهاد و خدمت به مردم هستند از طرفی تحقق وعده‌های خداوند قطعی است و خداوند به تمام این حرکات خالصانه و مومنانه برکت‌ می‌دهد.
 

کد خبر 943136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha