رعایت مسائل بهداشتی بزرگترین معروف در جامعه/ رعایت نکات بهداشتی در محیط کارضروری است

سعدالدین درحال حاضر،رعایت مسائل بهداشتی در راستای حفظ سلامت خود و مردم را بزرگترین معروف در جامعه عنوان کردوگفت: بایداز ظرفیت ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان و شهرستان‌ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حسن سعدالدین» در چهاردهمین جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه استفاده از لوازم بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برای مردم فرهنگ سازی شده است گفت: ارائه آموزش در این حوزه و فرهنگ‌سازی، تسهیل سازی در امر نظارت را فراهم می‌کند.

 

مدیرکل دفتر نوسازی، برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان استفاده از ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی فاصله گذاری اجتماعی را برای آحاد مردم ضروری خواند وگفت: مردم همواره نسبت به رعایت موارد و مسائل بهداشتی در جامعه حساس بوده‌اند، امروز عدم استفاده از ماسک در جمع عمومی، یکی ناهنجاری به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه وضعیت‌های رنگی برای شهرستان‌ها در خصوص شیوع بیماری در استان سمنان شکننده است اضافه کرد: همواره باید در حالت آماده‌باش کامل و هوشیار بوده و مسائل را به‌صورت مستمر رصد و پیگیری کنیم.

 

سعدالدین با تأکید براینکه هیچ‌گونه کمبودی در تولید و تأمین اقلام بهداشتی در استان سمنان وجود ندارد ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها باید شخصاً، موارد و مسائل مرتبط با دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی را مدیریت کنند.

 

مدیرکل دفتر نوسازی، برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری سمنان تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اداری استان و تأکید استاندار استفاده از ماسک برای دستگاه‌های خدمات رسان و اداراتی که به‌صورت مستقیم با مردم و ارباب‌رجوع ارتباط دارند، الزامی است.

 

وی رعایت نکات بهداشتی در محیط کار و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ادارات را براساس اجرای بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور لازم دانست وافزود: بازبینی و رصد موارد و مسائل بهداشتی و بخشنامه‌های ارسالی و رسیدگی به امور مراجعان و ارباب‌رجوع در دستگاه‌های اجرایی توسط دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری رصد و بازرسی می‌شود.

 

کد خبر 943155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha