مشکلات  سر راه تولید فرش دستبافت در ایلام  مرتفع می شود

رافع با بیان اینکه مشکلات سر راه تولید فرش دستبافت در ایلام حل می شود، گفت: استان ایلام با تولید فرش‌های مرغوب دستبافت یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «فرحناز رافع» ظهر امروز(۷ تیر) در جلسه کارگروه فرش استان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: استان ایلام با تولید فرش‌های مرغوب دستبافت یکی از قطب‌های اصلی تولید فرش در کشور است و به همین منظور برای استفاده از این ظرفیت بزرگ، مجتمع متمرکز تولید فرش دستباف با رعایت اصول فنی، مهندسی و بهداشتی در ایلام احداث می شود.

 

وی با اشاره به وجود ۱۵ هزار بافنده فرش در استان و بیمه بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ بافنده، افزود: بازرسی هوشمندانه و جلوگیری از قطع بیمه بافندگان واقعی فرش دستباف ضروری است.

 

 رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در خصوص همکاری برای برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش دستباف ایلام در  کشور عراق اعلام آمادگی کرد.

«رضا محمدرحیمی» سرپرست سازمان صمت استان ایلام نیز ضمن تشریح وضعیت صنعت فرش در استان، گفت: رفع مشکلات ارزی خرید مواد اولیه، تخصیص تسهیلات کم بهره، تخصیص بودجه آموزشی فرش، بیمه بیکاری، تهیه بسته های حمایتی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی از مهم ترین نیازهای صنعت فرش استان است.

 

همچنین  کارگاه فرش و گلیم آزادی ایلام همزمان با دومین روز سفر کاری رئیس مرکز ملی فرش ایران افتتاح شد، رئیس مرکز ملی فرش ایران در سفر ۲ روزه به استان ایلام به همراه فرماندار آبدانان از کارگاه قالی بافی زرین دست دیدن کرد.


«فرحناز رافع» در این بازدید بیان کرد: با توجه  به اینکه تقاضا برای فرش دستباف ایلام زیاد است، به دنبال تقویت و افزایش واحدهای بافت فرش در استان هستیم،

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در کارگروه فرش، تدابیر لازم برای افزایش تعداد قالی بافان، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 943206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha