بررسی رویداد‌های اخیر آمریکا

نشست بررسی ابعاد مختلف وقایع اخیر آمریکا و سرکوب اعتراضات علیه نژادپرستی در ارتباط اینترنتی با شماری از استادان دانشگاه‌های این کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست بررسی ابعاد مختلف وقایع اخیر آمریکا و سرکوب اعتراضات علیه نژادپرستی در ارتباط اینترنتی با شماری از استادان دانشگاه‌های این کشور در تهران برگزار شد. این وبینار (ارتباط اینترنتی) به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکا با سخنرانی استادانی شامل پروفسور امینه مک کلاد از دانشگاه دیپال شیکاگو، پروفسور جو فیگین از دانشگاه تگزاس، پروفسور لوئیس گوردن از دانشگاه کنتیگت، دکتر عجمو باراکا از موسسه شبکه حقوق بشر آمریکایی، دکتر لاکیتا بیلی از دانشگاه جورجیا و و دکتر استنلی جیمز از دانشگاه آرویزونا، در حال برگزاری است.

پروفسور مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه تربیت مدرس که بیش از یک سال به اتهامات واهی دربند آمریکایی‌ها بود و اخیرا به وطن بازگشت از دیگر سخنرانان این وبینار است.
این وبینار با مدیریت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

پروفسورسلیمانی: عدالت آمریکایی در حد فیلم‌های هالیوودی است

استاد ایرانی آزاد شده از زندان‌های آمریکا؛ عدالت آمریکایی را صرفا منحصر در حد فیلم‌های هالیوودی دانست.
پروفسور مسعود سلیمانی در وبینار (ارتباط اینترنتی) بررسی حقوق بشر آمریکایی با تبیین نقض حقوق بشر علیه خودش در مدت ۱۴ ماه حضور در زندان‌های آمریکا بر اساس اتهامات واهی، تصریح کرد: وقایع اخیر این کشور نشان داد، تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می‌کند.


وی گفت: قاضی پرونده بنده در آمریکا صرفا ادعا می‌کرد که تحریم‌ها را دور زده ام و هیچ سند و مدرکی ارائه نشد.
پروفسور سلیمانی افزود: طبق قانون داخلی آمریکا حداکثر پس از شش ماه جرم من مشخص و اعلام می‌شد، اما پس از ۱۴ ماه حتی جرم مرا اعلام نکردند.


وی اضافه کرد: آنان حتی اجازه نمی‌دادند که موضوع من رسانه‌ای شود و پس از آنکه برخی رسانه‌های داخلی آمریکا متوجه بی گناهی من شدند، برای هر گونه انعکاس موضوع، آنان را تهدید کردند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، گفت: آنان مرا در بدترین شرایط زندانی کردند و حتی اجازه مصرف دارو‌های خودم را نمی‌دادند و دارو‌هایی را در اختیار من قرار می‌دادند که حتی برچسب نداشت و تاکید می‌کردند که باید مصرف کنم.


وی افزود: دیگرانی نیز در کنار من بازداشت بودند که صرفا به جرم سیاه پوست بودن و با اتهامات واهی از چهار تا سیزده سال زندانی شده بودند، جرم برخی از آنان صرفا نداشتن مجوز برای حمل سلاح بود که در حالی که مجازات چنین جرمی حداکثر یک سال است.
پروفسور سلیمانی گفت: در یکی از موارد، پلیسی که یک سیاه پوست را به شدت مضروب کرده بود تبرئه شد، اما همان سیاه پوست را به جرم این که صرفا قصد کتک زدن همان سفید پوست را داشته زندانی کرده بودند.


وی افزود: آنان پس از ۱۴ ماه حضور در زندان حکم تبرئه مرا صادر کردند در حالی که در این پرونده هیچ مدرکی دال بر جرم من ارائه نکردند.
پروفسور سلیمانی گفت: در آمریکا رعایت حقوق بشر در حد شعار است و هیچ اعتقادی به آن ندارند و حق حیات را فقط برای سفید پوستان آمریکایی می‌دانند.


این استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: در مواردی که شهروند سفید پوست آمریکایی مرتکب جرم می‌شد، می‌گفتند، چون به هنگام ارتکاب جرم تعادل روانی نداشته است، قابل تبرئه است و باید با حضور در خانه درمان یابد برای موارد مشابه در خصوص سیاه پوستان آنان را برای مدت طولانی زندانی می‌کردند.
وی گفت: هشت ماه پس از حضورم در زندان‌های آمریکا وقتی دانستند که مدرکی علیه من ندارند از من خواستند که به شرطی که من جرمم را بپذیرم، مرا آزاد می‌کنند و با ارائه پرونده‌ای ۵۰ صفحه‌ای از من می‌خواستند که آن را امضا کنم که اگر حتی یک بند از اتهامات مندرج از پرونده را می‌پذیرفتم، مشکلات بسیاری را برای من به همراه داشت.


وی افزود: یکی از اتهامات علیه من این بود که دو دانشجوی پیشین من ترکیبی دارویی را ۴ سال پیش می‌خواستند از آمریکا منتقل کنند در حالی که آن دو نفر دیگر متهم پرونده بودند، اما صرفا مرا زندانی کردند.
این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی درباره روشنگری برای شهروندانی که تاثیر روشنی از وضع حقوق بشر در آمریکا ندارند، تاکید کرد: کسانی که از آمریکا می‌آیند باید حقایق را به درستی بیان کنند.


پروفسور سلیمانی گفت: من به دانشجویانم می‌گویم آمریکا برای تحصیلکرده‌های ما محلی برای برده داری علمی و پیشرفته است به نحوی که اگر یک ایرانی بخواهد در آنجا به استقلال برسد، بیست سال طول می‌کشد.
وی تصریح کرد: اگر نخبگان ایرانی در آمریکا کوچکترین خطایی کنند به اشد مجازات می‌رسند و به بهانه‌های مختلف کل اموالشان را مصادره می‌کنند.


این استاد دانشگاه تربیت مدرس، افزود: باید واقعیات جامعه آمریکا به مردم ایران گفته شود، تا چهره واقعی آنان پنهان نماند؛ اتفاقات اخیر در آمریکا چهره واقعی این کشور را مشخص کرد./

کد خبر 943261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha