برداشت آلبالو و گیلاس از باغات ملایر

امیری گفت: برداشت آلبالو و گیلاس از باغات ملایر از اول تیر ماه شروع شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

«علی مروت امیری»در گفت‌وگو با خبرنگار  شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملایر در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان جایگاه خوبی را دارد که  یکی از این محصولات   آلبالو و گیلاس است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینککه ملایر در زمینه تولید آلبالو  رتبه نخست استان همدان را دارد افزود: ۶۶۶ هکتار  از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو  است  که از این میزان ۵۶۷ هکتار بارور و ۹۹ هکتار غیربارور است .

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلبالو در شهرستان ملایر برداشت می شود گفت: برداشت آلبالو از اواسط تیر ماه شروع می‌شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد .

وی میزان برداشت آلبالو از هر هکتار را  حدود چهار تن دانست و افزود: بیشترین میزان تولید آلبالو در بخش زند در  روستاهای کمازان، کَساوند، گوشه کساوند، میشن، سیاه چغا، پیروز، احمدیه و زنگنه  است.

وی با بیان اینکه  بیشترین مصرف آلبالو برای تهیه شربت، ترشی، لواشک و آلبالو خشک  یوده  و  با توجه به کیفیت بالای آلبالوی ملایر مصرف تازه خوری آن بیشتر در بازار تهران به فروش می‌رسد  گفت" نیازمند فرآوری بیشتر این محصول در شهرستان هستیم.

مدیر جهاد  کشاورزی ملایر در ادامه به تولید گیلاس در باغات ملایر اشاره کرد و گفت:307 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گیلاس است که از این میزان ۲۵۲ بارور و د و ۵۵  هکتار غیر بارور  است .

وی  با بیان اینکه در حال حاضر برداشت گیلاس از باغات ملایر در حال  انجام است  افزود: سالانه بیش از یک هزار و ۸۴۰ تن گیلاس  از باغات ملایر برداشت می‌شود و  بیشترین میزان تولید گیلاس نیز در بخش زند است .

امیری  میانگین تولید گیلاس در این شهرستان سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هر هکتار دانست و گفت: این محصول نیز علاوه بر مصرف در استان  به دیگر استانها نیز صادر می‌شود پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 943347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha