امیدواریم فرهنگ کرامت در کشور نهادینه شود

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرامت انسان را ارتقا می دهد و بر تارک اعلی می نشاند، گفت: امیدواریم فرهنگ کرامت در کشور نهادینه شود.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به دهه کرامت گفت: کرامت یعنی اعطای بدون منت و بدون درخواست، حتی اعطا به کسی که با انسان زاویه دارد و ممکن است کدورت هایی باشد. کرامت یعنی بدون هیچ توقعی افراد می بخشند.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کرامت انسان ارتقا می یابد و در تارک اعلی می نشیند. امیدواریم فرهنگ کرامت در کشور ما روز به روز تقویت شود و پیش برود البته باید توجه داشته باشیم که در همین بخش نیز دو دسته افراد وجود دارند، برخی که اهل کرامت و بخشش نیستند یا اگر ببخشند صرفا برای ریا این کار را انجام می دهند و ممکن است حتی این عبارت را نیز به کار ببرند که دل مان سوخت و بخشیدیم در حالی که در کرامت این حرف معنا ندارد. در کرامت نگاه به نیاز واقعی وجود دارد و همین نگاه افراد را مستغنی می کند.

 

وی تصریح کرد: ما امیدواریم در دهه کرامت ما فرهنگ کرامت را در کشور نهادینه کنیم و مسیر را به نحوی تعریف کنیم که به این مبانی و فرهنگ بیشتر توجه شود.

 

وی در مورد نقش نهاد قانون گذاری در توجه به این مهم گفت: در حال حاضر مردم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. نیازهای مادی برخی افراد جامعه امری نیست که بتوان بر روی آن سرپوش گذاشت. ما باید به نحوی در مجلس اقدام کنیم که بتوانیم این نیازهای افراد را برطرف کنیم و به این طریق شان کرامت آنها را حفظ کنیم.

 

سلیمی تصریح کرد: اولویت اصلی باید حل مشکلات معیشتی مردم باشد و برای این مهم باید همه نهادها و دستگاه ها با یکدیگر همکاری کنند. انتظار مردم نیز از ما این است که این مشکلات را حل کنیم تا آنها بتوانند بدون اینکه به دیگری نیازی داشته باشند زندگی خود را تامین کنند./

کد خبر 943364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha