برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی، اعتماد مردم به نظام را تقویت کرده است

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی تصریح کرد: قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی، زمینه افزایش اعتماد مردم به نظام را فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین «علی اسلامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفتم تیر، سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش در محل سرچشمه تهران اظهار داشت: به جهت نقش کلیدی این شهید مظلوم در دستگاه قضایی و همچنین اندیشه های تابناک ایشان در مسیر تحقق عدالت در سال های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، این ایام به عنوان هفته قوه قضاییه نام گذاری شده است.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: بر اساس اصول قانون اساسی، رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، تعدیات و شکایات، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم و تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی مشروع و اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمین از جمله وظایف اصلی دستگاه قضایی به شمار می رود و انصافاً هم در ماه های اخیر اقدامات قاطعانه قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی ، باعث تقویت اعتماد مردم به این دستگاه و به تبع آن به کلیت انقلاب و نظام اسلامی شده است.


این استاد حوزه همچنین گفت: دین و شریعت مقدس اسلام برای قاضی و امر قضاوت جایگاه بسیار مهمی قائل است چه آن که آن را جزو شئون حاکمیتی اسلام می داند و البته مسلم است که حفظ این جایگاه رفیع، نیازمند تلاش مستمر و بی وقفه مسئولان و دست اندرکاران قوه قضاییه در جهت اقامه حق و اجرای عدالت است.


وی خاطرنشان کرد: ما ضمن تقدیر از اقدامات بسیار خوب و اُمیدبخش دستگاه قضایی و به خصوص تدابیر و مدیریت آیت الله رئیسی، از مسئولان این قوه می خواهیم که چنانچه فساد و نقطه ضعفی در مجموعه خود می یابند، سریعاً به اصلاح آن بپردازند ، چرا که اهتمام در این زمینه باعث تقویت اعتماد مردم به قوه قضاییه و مدیران آن می شود.


عضو خبرگان رهبری همچنین گفت: یکی از وظایف بسیار مهم این قوه بر اساس اصول مصرح در قانون اساسی ، تلاش همه جانبه و پیگیر برای تحقق عدالت و تأمین حقوق ملت است و لذا دستگاه قضایی موظف است قاطعانه با عوامل فساد و کسانی که به دنبال سوء استفاده از بیت المال هستند، برخورد نموده و بر اساس قانون به مجازات آن ها بپردازد.


وی در خاتمه افزود: هر چند می دانیم که بودجه و امکانات قوه قضاییه نسبت به حجم پرونده ها و انتظارات از آن ، چندان قابل توجه نیست اما به هر حال امروز امید مردم به کارآمدی، شفافیت و قاطعیت دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده ها و به خصوص مقابله با مفسدان اقتصادی و مالی و دیگر متعدیان به بیت المال است که انشاالله در این راستا به حول و قوه الهی روز به روز موفق تر باشند.

کد خبر 943367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha