افزایش قیمت مرغ در قطب تولید کشور/ قیمت  به ۱۹ هزار تومان رسید

قیمت مرغ در شهرستان صومعه‌سرا که قطب تولید مرغ در کشور است حالت صعودی داشته و قیمت آن به کیلویی ۱۹ هزار تومان هم رسیده است.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: این روزها که اکثر مردم و مسئولان درگیر و دار ویروس منحوس کرونا هستند، قیمت مرغ در قطب تولید کشور روند صعودی را طی می‌کند و بالا رفتن قیمت‌ها موجب نارضایتی مردم شده است.

 

تا چندی قبل قیمت مرغ بین کیلوی۱۱ هزار تا ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بود و بسیاری از مرغداران از پایین بودن قیمت و زیانی که متحمل می‌شوند گلایه داشتند، اما در روزهای اخیر قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش قابل توجهی داشته و به ۱۸تا ۲۰هزار تومان هم رسیده است.

 

متاسفانه با افزایش ناگهانی قیمت مرغ، این کالای اساسی نیز از سفره‌ها پر کشید، چراکه خیلی‌ها دیگر از نظر اقتصادی توان خرید حتی یک مرغ کوچک که حداقل ۵۰ هزار تومان می‌شود را ندارند و عده‌ای هم این روزها به دلیل شرایط کرونا شغلشان را از دست داده و خانه‌نشین شده‌اند.

 

از طرفی در حالی قیمت این نوع کالاهای ضروری روند صعودی را طی می‌کند که انتظار می‌رفت با توجه به شرایطی که به دلیل کرونا بر جامعه و اقتصاد مردم حاکم شده است، شاهد کنترل و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم.

 

صومعه‌سرا، یکی از شهرستان‌های قطب تولید مرغ در کشور محسوب می‌شود، بیش از ۱۹۰مرغداری در این شهرستان فعالیت می‌کنند و روزانه هزاران مرغ از این شهرستان به نقاط مختلف کشور عرضه می‌‍‌‌شود.

 

از فضای روستاهای این شهرستان در طول شبانه‌روز هرچند کوتاه‌مدت بوی بد مرغداری به مشام می‌رسد که مایه رنجش مردم می‌شود و این در حالیست که فقط بوی بد مرغ نصیب مردم است و قیمت ارزان برای دیگران.

 

مردمان شهرستان‌های صومعه‌سرا و ماسال از افزایش قیمت کالاهای اساسی و به خصوص مرغ بسیار گله‌مندند و از مسئولان خواستار رسیدگی هر چه سریع‌تر به این موضوع هستند.

 

 

* کاش شهرستان صومعه‌سرا قطب تولید کننده مرغ نبود

«علی رمضانی» با اشاره به افزایش قیمت مرغ در شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: در حالت عادی خرید بسیاری از کالاهای اساسی به دلبل نوسان در بازار و گرانی‌های پی در پی از توانمان خارج شده است.

 

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه ایکاش شهرستان ما قطب تولید کننده مرغ نبود زیرا هم باید بوی بد مرغداری‌ها را تحمل کنیم و هم گرانی آن را افزود: زمانی که مرغ تولید شده در شهرستان، در سطح شهر ۱۲ هزار و ۹۰۰ بود همین مرغ در بازار رشت ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان شهرستان در این راستا کم‌کاری کرده‌اند و نباید بگذارند قیمت مرغ در قطب تولید آن افزایش ناگهانی و خارج از تصور داشته باشد گفت: معمولا قیمت‌ها زیر هزار تومان افزایش پیدا می‌کرد اما ناگهان در شهرستان ۶ هزار تومان بر قیمت مرغ افزوده شده است.

 

میرزایی با بیان اینکه مرغداران به بهانه افزایش قیمت نهاده‌های دامی، قیمت مرغ هم افزایش دادند  تصریح کرد: آیا این مرغداران زمانی که این ناده‌ها ارزان بود به فکر کاهش قیمت مرغ بودند که اکنون ناگهانی باید شاهد این قیمت باشیم.

 

 

«حسن رضایی» با بیان اینکه انتظار می‌رفت در شرایط کرونایی که همه از نظر اقتصادی و معیشتی به مشکل خورده‌اند دولت چاره‌ای برای قیمت‌ها بیندیشد خاطرنشان کرد: اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه هر روز شاهد نوسان قیمت در جنسی خاص هستیم.

 

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه هیچ کس به فکر مردم نیست، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که کنترل قیمت‌ها از دست دولت خارج شده است، چراکه اگر این گونه نبود هر روز شاهد اتفاقی تازه در بازار نبودیم.

 

وی با بیان اینکه وقتی قیمت مرغ در قطب تولید آن اینقدر افزایش داشته باشد آنوقت از اجناس و کالاهای اساسی دیگر چه انتظاری می‌رود افزود: هر چیزی می‌شود دولتمردان دشمن را می‌دانند آیا تولید مرغ هم و افزای آن به دشمن ربط دارد؟

 

در این رستا «مسعود نیک‌صفت» رییس اداره صمت صومعه‌سرا با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار استان تاکنون هیچگونه ابلاغیه‌ای در راستای قیمت مصوب مرغ به ستاد تنظیم بازار شهرستان ابلاغ نکرده است افزود: در این راستا هیچگونه نظریه کارشناسی در راستای افزایش و یا کاهش قیمت مرغ نمی‌توانم ارائه دهم.

 

در پی شنیده‌ها،‌ قیمت مصوب مرغ در کشور ۱۵ هزار تومان است که طبق ابلاغیه به استانداری‌ها،‌ پنج درصد این قیمت مصوب دست استانداران است که می‌توانند قیمت مرغ را به ۱۴ هزار و ۲۵۰ و یا ۱۵ هزار و ۷۵۰ تصویب کنند در حالیکه در استان هنوز خبری در این خصوص نشده است

 

این مشکل در شهرستان ماسال هم به خوبی مشهود است و جالب‌تر اینکه قیمت مرغ و گوشت در این شهرستان از شهرستان‌های همجوار گرانتر هم به فروش می‌رسد که مردم از این موضوع بسیار گله‌مندند.

 

 

*تاکید فرماندار ماسال بر  بازرسی مستمر و مدون در سطح شهرستان به صورت روزانه و هفتگی

«وحید پورحضرت» با اشاره به سوء استفاد برخی از صنوف در عدم بازرسی مستمر اظهار کرد: افزایش قیمت در برخی از اجناس اعم از گوشت، مرغ و میوه در شهرستان بسیار مشهود است. 

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه نرخ برخی از کالاها در این شهرستان نسبت به شهرستان‌های همجوار افزایش داشته و متفاوت است افزود: باید اتاق اصناف و اداره صمت شهرستان با بازدیدهای مستمر و مدون توسط بازرسین از اختلاف قیمت جلوگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه بررسی‌های به عمل آمده در برخی از صنوف، نشان دهنده سوء استفاده این صنوف از گردشگری بودن شهرستان است، گفت: بازرسی مستمر و مدون در سطح شهرستان به صورت روزانه و هفتگی مورد تاکید است.

 

پورحضرت با اشاره به افزایش قیمت گوشت و مرغ تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان ماسال از تولیدکنندگان دام و گوشت محسوب می‌شود این افزایش قیمت توجیه اقتصادی ندارد.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: نرخ مصوب مرغ در کشور روند صعودی داشته و مطمئنا وزارت جهاد کشاورزی در قیمتگذاری به صورت تخصصی عمل خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: با توجه افزایش قیمت در گوشت، نیاز عمومی مصرف کننده به سوی  مصرف مرغ سوق پیدا کرده که جا دارد کمیسیون نظارت دراین زمینه تمهیدات لازم صورت گیرد.

 

پورحضرت درج قیمت کالا توسط تمامی صنوف را مجدد مورد تاکید قرار دا و از مردم دعوت کرد به پویش (کالای بدون درج قیمت نخریم) بپیوندند و افزود: کنترل و بازرسی واحدهای متخلف ثبات در نرخ و قیمت را در برخواهد داشت.

 

کد خبر 943409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha