دشمن در تلاش برای ایجاد انحراف در آرمان های انقلابی است

آیت الله علم الهدی عدالت‌خواهی را طعمه دشمن برای انحراف این آرمان انقلابی دانست و گفت: عدالت‌خواهی را دشمن گرفته تا به نحوی منحرفش کند و متأسفانه در برخی موارد نیز موفق هم بوده است، عدالت برای ما نقطه آرمانی هست اما ضمن دو تیتر «تقوا» و «ولایت».

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌ الهدی» امروز (۸ تیر) در دیدار با مسؤولان ادوار جبهه فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی از این مشکل برخوردار بودند که عده‌ای عزیزان می‌آمدند، با ده‌ها چالش روبرو می‌شدند، وقتی راه و چاه را می‌فهمیدند، مسیر حرکت تثبیت می‌شد و جریان تشکل استقرار پیدا می‌کرد، این عزیزان فارغ‌التحصیل می‌شدند.

 

نمانیده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که با ورود دانشجویان جدید و بروز همان مشکلات، این چرخه تکرار می‌شد، ادامه داد: خوشبختانه در دانشگاه پیام نور این کار اتفاق افتاد که آمیختگی ادوار بسیج دانشجویی، انجمن اسلام و دیگر تشکل‌ها محقق شد، این اتفاق از نمادهای ارزشمندی است که می‌تواند در همه کشور برای تشکل دانشجویی الگو قرار بگیرد و این تشکل‌ها را از این ضعف نجات دهد.

 

وی با اشاره به حساسیت رهبر معظم انقلاب نسبت به استقلال جریان‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند بار روی این مسئله تکرار داشتند که دانشجویان نباید عمله و دنباله‌روی جریان‌های سیاسی باشند، خودشان باید مؤسس باشند و این تنها با این کار حفظ می‌شود که فعالان قدیمی‌تر تشکل‌ها از تشکل فاصله نگیرند و در کنار تشکل‌ها باشند.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این‌که فعالان در تشکل‌های دانشجویی از نخبگی برخوردارند، گفت: در بررسی کاملی که از ابتدا تا الآن انجام داده‌ام، ۱۵ درصد دانشجویان و استادان انگیزه فعالیت‌های اجتماعی دارند، ۸۵ درصد اصلاً انگیزه فعالیت ندارند؛ در دانشگاه‌های مشهد این‌طور است که برای فعالیت‌های ارزشی و غیر ارزشی، یا انگیزه دینی و یا انگیزه سیاسی دارند.

 

امام جمعه مشهد وجود این نخبگی اجتماعی در فعالان دانشگاهی را یکی از بازوهای خط دهی در دانشگاه دانست و افزود: در این مدت، جناح‌های مختلف سیاسی مدیریت دانشگاه را به دست گرفتند اما روند فعالیت و حرکت شما تغییر نکرد و این امتیازی برای شما عزیزان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جبهه فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد را یک تشکل فرا دانشگاهی توصیف کرد و ادامه داد: شما دیگر به‌ عنوان یک تشکل دانشجویی در داخل دانشگاه نیستید، فعالیت‌های شما نشان داد یک تشکل سیاسی و فعال در حوزه‌های مختلف هستید که می‌توانید چه بر فضای فرهنگی جامعه و چه فضای دانشگاهی اثرگذار باشید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در قضیه اخیر بیماری کرونا، مسئله در دست متدینین بود، بسیج جامعه پزشکی آمدند و با غربالگری عظیمی که انجام دادند، تمام مبتلایان در خانه‌ها و حتی در هتل‌ها را شناسایی کردند، مدیریتی در نقاهتگاه‌ها اتفاق افتاد و برای مبتلایان هم برنامه درمانی، هم پزشک و هم پرستار تدارک دیدند و این کار سبب شد آمار فوتی در مشهد به‌شدت کاهش یابد.

 

وی یادآور شد: رمز موفقیت ما در بیماری کرونا چه در مسئله درمان و چه در مسئله مقابله با عوارض آن در کشور این بود که فضا دست نیروهای ارزشی قرار داشت، هم در درمان، هم در رزمایش مواسات و دیگر عرصه‌ها، پیشرفت‌ها به خاطر فعالیت عزیزان ارزشی بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این ‌که مراقب باشید جریان انحرافی به سراغ شما به‌ خصوص نیروهای جوان‌تر نیاید، اظهار کرد: دشمن فهمیده جوانان این مملکت از رهبری دست‌بردار نیستند، شگردی که الآن دشمن علیه ما اجرا می‌کند این است که برای آرمان‌های اعلام‌شده از طرف رهبری، یک جریان انحرافی می‌تراشد و آن را تبلیغ می‌کند تا نیروها را از رهبری و ولایت جدا کند.

 

امام جمعه مشهد افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان، مسئله عدالت را به‌عنوان یک آرمان مهم نظام معرفی کردند؛ در نظام اسلامی، دو کار اصلی داریم، یکی توسعه اسلام و دیگری عدالت اجتماعی است، جز این دو مسئله کار دیگری در نظام نداریم که در توسعه اسلام به مرحله استکبارستیزی و در عدالت اجتماعی نیز به مرحله مبارزه با جریان‌های قدرت و ثروت رسیدیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، عدالت‌خواهی را طعمه دشمن برای انحراف این آرمان انقلابی دانست و گفت: عدالت‌خواهی را دشمن گرفته تا به نحوی منحرفش کند و متأسفانه در برخی موارد نیز موفق هم بوده است، عدالت برای ما نقطه آرمانی هست اما ضمن دو تیتر «تقوا» و «ولایت».

کد خبر 943549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha