اداری شدن حوزه هنری به آن ضربه زد

رجبی گفت: وقتی حوزه هنری را تبدیل به اداره کردند، نیروهای اصلی که در انقلاب تربیت شده بودند و حوزه را شکل دادند از آن جا رفتند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد علی رجبی دوانی» امروز هشتم تیر در مراسم تودیع و معارفه رییس حوزه هنری که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: اندیشه و هنر اسلامی نام اول این مکان بود. گروهی از هنرمندان گرد هم جمع شدند و زمینه فعالیت حوزه هنری را فراهم کردند. نام هنر و اندیشه اسلامی را برای این مرکز انتخاب کردیم. حوزه یعنی مرکزی که دارای مجموعه ای از صفات است و باید معتقد به انقلاب باشد، آموزش دهد و تولید اثر هنری متناسب با انقلاب داشته باشد.

 

این نگارگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه در سال های نخست تاسیس حوزه هنری همه مومنانه کار کردند، عنوان کرد: در آن زمان از حقوق و مزایا خبری نبود. امام خمینی بر فعالیت حوزه هنری تاکید داشتند. در مورد راه اندازی مرکز موسیقی از امام خمینی سوال کردیم، ایشان گفتند برای شما اشکالی ندارد چون قیام شما برای خداست. امیرالمومنین (ع) فرمودند ارزش هر انسان به چیزی است که آن را زیبا می داند. نباید فراموش کنیم که هنر رسانه است اما وسیله نیست.

 

وی با اشاره به راه اندازی گروه های مختلف در حوزه هنری بیان کرد: جای تاسف داشت که هنر و این مجتمع را تبدیل به اداره کردند، همان کاری که با جهاد سازندگی کردند. دستور دادند افرادی که در حوزه هنری بودند یا در حوزه باشند یا در دانشگاه. بدین ترتیب نیروهای اصلی که در انقلاب تربیت شده بودند و حوزه هنری را شکل دادند از حوزه رفتند و حوزه هنری روز به روز از نیروهای اولیه بی بهره شد.

 

این استاد دانشگاه و هنرمند اظهار داشت: باید برگردیم و آن چیزی را که هنر می خواهد، احیا کنیم. باید نیروهای نیک نفس که مظهر حقیقت انقلاب هستند را تربیت کنیم. مسئولانی مانند مومنی شریف مصداق اسم شان هستند یعنی هم مومن و هم شریف. امیدوارم که آقای دادمان که جوانی سلیم النفس هستند، اینجا را به حوزه اندیشه و هنر برگردانند زیرا هنر بدون اندیشه پشتوانه ای ندارد.

کد خبر 943596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha