اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات باید در فعالیت های قرآنی و مساجد کنار هم باشند

اسماعیلی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی باید در حوزه مساجد و قرآن کنار هم باشند و یکی از آسیب های موجود در قزوین، کار جزیره ای کردن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدحسین اسماعیلی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که امروز (۸ تیر) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی حوزه های مشترک بسیاری دارند و زمینه های مختلف همکاری بین این دو مجموعه وجود دارد که ان شاالله با قوت بیشتری استمرار یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی هم منعقد شده که ان شاالله برنامه های آن را عملیاتی می کنیم و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم برنامه های مشترکی داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: این ۲ مجموعه می توانند در کنار هم مثمرالثمر باشند و ما سال گذشته چندین کار و برنامه قرآنی مشترک با اوقاف و سازمان تبلیغات داشتیم.

 

اسماعیلی اعلام کرد: ما باید در حوزه مساجد و قرآن کنار هم باشیم و یکی از آسیب های موجود در قزوین، کار جزیره ای کردن است، در صورتی که اگر همه کنار هم باشیم می توانیم اثرگذار باشیم.

 

وی گفت: در شرایط بد اقتصادی که هر یک به تنهایی نمی توانیم کار کنیم با استفاده از ظرفیت های موجود نظیر انجمن های هنری و غیره می توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت جوانان یادآور شد: همه جوانان نسبت به مسائل مذهبی عِرق دارند و اگر فضایی فراهم شود که از این ظرفیت استفاده کنیم بسیاری از مسائل حل می شود.

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: ما ظرفیت عظیمی در کانون های مساجد داریم که پتانسیل قوی است و ساختار قوی و قانونی دارد.

 

حجت الاسلام «علی رمضانی» افزود: شورای سیاست گذاری مساجد در کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است که مسئولان مختلف عضو این شورا هستند که در استان هم نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و غیره عضو این شورا هستند.

 

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در مساجد وجود دارد، برخورد های سلیقه ای است، برخوردهای چندگانه در مساجد موجب می شود تا جوانان از مساجد دور شوند و ما باید یکصدایی را در مسجد داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد پای کار آمدن سپاه است ما دغدغه مسجد و دین را داریم و کار جزیره ای کردن موجب دور شدن جوانان از مساجد می شود.

 

کد خبر 943597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha