قوه قضائیه دریچه خدمت و عدالت را باز کرد

علیان با بیان اینکه می توان چارچوب عدالت را در نگاه و عمل شهید بهشتی جستجو کرد، گفت: قوه قضائیه با برنامه تحولی که به تایید رهبری رسیده است، دریچه خدمت و عدالت را باز کرد و مبارزه فساد در این قوه همه جانبه است تا ریشه کنی فساد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «نجفعلی علیان» در نشست خبری با تبیین خطبه ۱۵ نهج البلاغه گفت: شهید بهشتی معمار دستگاه قضا و تشکیلات نوین دستگاه قضایی بر اساس اسلام بود و این شهید یک نقش محوری در تدوین قانون اساسی داشت و پاسدار عدالت بود.

رئیس اداره دادگستری شهرستان گلپایگان با بیان اینکه می توان چارچوب عدالت را در نگاه و عمل شهید بهشتی جستجو کرد، اظهار کرد: قوه قضائیه با برنامه تحولی که به تایید رهبری رسیده است، دریچه خدمت و عدالت را باز کرد و مبارزه فساد در این قوه همه جانبه است تا ریشه کنی فساد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان گلپایگان پرونده فساد اقتصادی با جنبه ملی ندارد، تاکید کرد: اداره دادگستری و همه کارمندان و قضات آن، با جدیت تلاش،می کنند که حقی ضایع نشود و کوچکترین ظلمی وارد نشود و پرونده ها در یک فضای سالم و به دور از هرگونه فشار روانی، مطابق قانون و در اسرع وقت رسیدگی می کنند.

 ورودی به زندان کاهش یافته است

علیان به تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر احقاق حق و تظلم خواهی با دلیل و استناد به قانون که اقناع وجدان طرفین پرونده را داشته باشد، اشاره کرد و گفت: رئیس اداره دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان روزانه پاسخ گوی مراجعان است و هرکسی که وارد این دادگستری می شود، سرگردان نخواهد شد و این اداره با رعایت پروتکل های بهداشتی در طول  مدت زمان شیوع کرونا به غیر از تعطیلات رسمی، یک ساعت تعطیل نبوده است و نیرو های این اداره به طور کامل، به ارائه خدمت می پردازد.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان با تبیین اینکه  برای کاهش جمعیت کیفری در محدوده قانون تلاش می شود، مطرح کرد: محکومان ورودی به زندان گلپایگان در یک سال اخیر ۱۳ درصد به طور کلی کاهش یافته و نسبت به سال گذشته تنها ۳۴ درصد محکومان مالی کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اداره دادگستری گلپایگان با حدود ۷۰ درصد کادر قضایی تعریف شده، فعال است، تبیین کرد: ۱۵۰۰ نفر روزانه به دادگاه مراجعه می کنند و ۲۶ هزار و ۶۸۰ نفر در یک سال اخیر پرونده تشکیل شده است و به ۲۸ هزار ۷۷۳ پرونده رسیدگی شده و به مرحله رای و اجرای حکم رسیده است که برای رسیدگی به این پرونده ها، ۸۰ هزار ۵۱۸ نفر به دادگستری دعوت شدند که ۷۲ هزار و ۸۲۸ مورد آن با ابلاغ الکترونیکی صورت گرفته است.

طلاق رشد یافته است

علیان ورودی پرونده را به شورای حل اختلاف در سال ۹۸ را ۳ هزار و ۹۹۵ پرونده بیان کرد و افزود: ۴ هزار و ۱۸۱ مورد این پرونده ها رسیدگی شده و ۵۳۳ مورد هم با صلح و سازش پایان یافته است و ۸۴۴ پرونده  در سه ماه اخیر به شورای حل اختلاف وارد شده و به ۸۴۹ پرونده رسیدگی و ۴۸ مورد با صلح و سازش خاتمه یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان از رشد ۷.۱۶ درصدی رشد طلاق در شهرستان خبر داد و عنوان کرد: عدم تفاهم که ریشه در مسائل فرهنگی، بیکاری، فقر، فضای مجازی و موارد دیگر دارد، دلیل اصلی طلاق ها بوده است و بیشتر این پرونده ها به درخواست زوجه است.

وی با انتقاد از اینکه اداره راه و شهر سازی و شهرداری با دیدن تخلفات در زمینه ساخت و ساز باید اعتراض می کرد تا جلوی آن گرفته می شد، گفت: طرح کاداس که اجرای آن تا سال آینده به اتمام می رسد، اراضی کشاورزی را تثبیت می کندو دیگر کسی نمی تواند در حریم شهر، حق فروش اراضی کشاورزی واگذاری را ندارد و طرح اتوبان در روبه روی مسکن مهر به دلیل عدم نیاز شهر و حفظ اراضی کشاورزی و رشد متوازن شهرستان متوقف شده است.

مقدمات ارزش شدن حجاب فراهم شود

علیان با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید شرایط به نحوی مهیا شود که زمینه فساد از میان رود، تبیین کرد: کشف حجاب یکی از موارد فساد است که کل حاکمیت اسلامی برای رفع آن وارد می شود و راهکار  فرهنگی، اقتصادی و معیشتی در اولویت قرار دارند و ابتدا باید مقدمات فراهم آید تا حفظ حجاب یک ارزش شود و سپس اگر مشکلی بود، دستگاه قضا وارد می شود.

رییس دادگستری گلپایگان با یادآوری اینکه فرد توسط خانواده، رسانه و نهادهای آموزشی تربیت می شود، اظهار کرد: متولیان امر به وظایف خود عمل کنند و صرف برخورد پلیسی جوابگو نیست ولی با کشف حجاب و هنجار شکنی برخورد می شود./

کد خبر 943706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha