لزوم حل مشکلات روستای سرابکلان و عرب رودبار/ سد چناره اجرایی می شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حل مشکلات روستای سرابکلان و عرب رودبار سیروان، گفت: سد چناره اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «علی اکبر بسطامی» در جلسه شورای اداری سیروان اظهار کرد: در مورد موضوع روستای سرابکلان همه باید به دنبال کارهای عملیاتی و اجرایی باشیم، دیگر گفتار درمانی و شعار جوابگو نیست، این مردم شریف دچار مشکلات شدیدی شده اند و ما نمایندگان صدای بلند مطالبات مردم هستیم و خواهیم بود.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع سد سیمره و مردم منطقه عرب رودبار نیز، اظهار کرد: جانمایی و برآورد قیمت ابنیه و باغات دقیق تر بررسی شود.

 

وی با اشاره به اینکه کارشناسی صورت گرفته دقیق نیست و باید تصحیح شود، افزود: وزارت نیرو نباید صرفا با پرداخت خسارت از طریق اوراق که قابلیت نقدشوندگی کمتری دارند به دنبال تسویه مطالبات مردم باشد.

 

بسطامی عنوان کرد: برای ارتقا و حل مشکل کارزان و آسمان آباد، چندین نوبت با وزارت کشور و شخص وزیر کشور رایزنی کرده ام.

 

وی با اشاره به اینکه سیروان شهرستان تاریخ و تمدن و شهرستان شهدای شاخص استان است، افزود: مردم از ما نمایندگان رصد قوانین و پیگیری موضوعات اساسی را طلب می‌کنند.

 

بسطامی گفت: ساختار نظام برنامه ریزی ما معیوب است و این ساختار معیوب ما را با مشکلات عدیده در تخصیص ها و بودجه ریزی ها مواجه کرده است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه سالیانه ما به علت عدم همبستگی با برنامه ششم دچار مشکل است و این باعث می شود استان هایی که تعداد نمایندگان بیشتری دارند چانه زنی بهتری داشته باشند و این کاملا خلاف عدالت است.

 

وی افزود: مدیران و اندیشمندان باید ظرفیت ها را شناسایی و تدوین کنند تا در رایزنی های ملی، ما نمایندگان بتوانیم با قدرت مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

 

بسطامی تصریح کرد: ظرفیت های کارخانه سیمان، گردشگردی در سرابکلان و حوزه سد سیمره باید مورد توجه قرار گیرد و در عین حال حتما از ظرفیت نیروی انسانی بومی منطقه استفاده شود.

 

وی بیان کرد: ۳ مسیر واریانت چشمه چاهی، چرمین به هلسم و جاده قاضی خان- بدره می‌تواند شهرستان سیروان را از انزوای جغرافیایی خارج کرده و در مسیر توسعه قرار دهدو ما به عنوان نمایندگان مردم حتما به دنبال جذب اعتبارات برای این طرح ها خواهیم بود.

 

بسطامی خاطرنشان کرد: در موضوع سد چناره، نمایندگان قبلی و استاندار ایلام پیگیری های بسیار خوبی انجام داده اند و انصاف این است این مطلب اینجا گفته شود. این طرح به پیمان رفته است و ما هم پیگیر اجرای دقیق آن هستیم که ان شالله مردم از برکات آن بهره مند شوند.

کد خبر 943727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha