حفظ کرامت مردم یک اصل مهم برای دولت و مجلس باشد

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: حفظ کرامت مردم یک اصل برای دولت و مجلس باشد.

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با اینکه تا چه اندازه باید در شئونات قانون گذاری کرامت مردم حفظ شود، گفت: اگر مجلس و دولت شان مردم، نیازها و اولویت های آنها را رعایت نکنند، خلاف شرع بین کرده اند چون همه این سازمان ها و تشکیلات ها برای ارتقای کرامت انسان ها و حل مشکلات مردم هست.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما تلاش مان را در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انجام می دهیم و معتقدم اگر مجلس دهم به بسیاری از وظایفش عمل می کرد، ما بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر داریم، نداشتیم. اگر مشکلات معیشتی مردم حل می شد، قطعا بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر گریبان گیر جامعه شده است، وجود نداشت.

 

وی با تاکید بر اینکه حفظ کرامت مردم باید یک اصل برای دولت و مجلس باشد، ادامه داد: روایت داریم که چه بسا فقر به کفر منتهی شود چون وقتی طرف گرسنه شود، ممکن است هر کاری را انجام دهد؛ به هر حال ایمان همه محکم نیست و ممکن است کاسه صبرشان لبریز شود و دست به انواع ناهنجاری ها بزنند و معیارهای دینی شکسته شود؛ به همین دلیل ما باید تلاش کنیم مردم مشکل اقتصادی نداشته باشند و حداقل رفاهیات را برای آنها فراهم کنیم تا به این طریق نیز کرامت و شان انسانی آنها حفظ شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ نماز شبی ثواب سیر کردن شکم یک گرسنه را ندارد و هیچ عبادت مستحبی نمی تواند جای احسان به مردم را بگیرد. ما باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم رفع شود. بزرگترین عبادتی که مسئولان می توانند انجام دهند، پرداختن به این مسئله و حل این مشکلات است و این از هر عبادتی مقدم تر و واجب تر است./

 

 

کد خبر 943794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha