جامعه هنری و هنرمندان در بازدارندگی شیوع کرونا ایفای نقش کنند

میرمحمدی گفت: در شرایط کنونی شیوع فراگیر ویروس کووید-۱۹، باید شاهد رسالت هنرمندان در آفرینش و تولید آثار هنری در کنترل شیوع این بیماری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدعلی فتح میرمحمدی» امروز (۹ تیر) در نشست ویدئو کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تجلیل از هنرمند هم استانی« داوود پارسا» یکی از هنرمندان موفق در جشنواره ملی تئاتر که در بوشهر برگزار شد، به اهمیت و نقش سازنده هنر و هنرمندان و از شاخص بودن آنها در ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: باید در حوزه فعالیت های هنری هنرمندان در آفرینش، تولید و عرضه دستاوردهای هنری، کارکرد هنر و تأثیر بازدارندگی شیوع ویروس فراگیر کرونا را شاهد باشیم.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مسئله درک شرایط و موقعیت ها در جامعه و زمان شناسی هنرمند و ایجاد امید و نشاط  بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمند با شرایط روز باید به دنبال تاثیر بر مخاطب باشد و محتوا و مفهومی را به وسیله هنر به مخاطبش منتقل کند که نقش سازنده داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر چه زبان هنر و هنرمند به رسالت واقعی خود نپردازد و در خدمت جامعه و مردم نباشد تخریب گر خطرناک است، گفت: شاخص ترین اثر هنر ماندگاری و تاثیرگذاری است و هنرمند اگر نتواند جامعه را به سوی رشد و آگاهی سوق دهد درست عمل نکرده است.

 

میرمحمدی از داوود پارسا هنرمند هم استانی هم تقدیر نمود و تاکید کرد همه مسئولین به ویژه حوزه فرهنگی باید حامی و پشتیبان هنرمندان استان باشند.

 

گفتنی است، در این نشست از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از داوود پارسا تجلیل شد.

کد خبر 943862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha