امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه های دینی و آسمانی به شمار می ‌روند

براتی گفت: امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌ های دینی و آسمانی به شمار می ‌روند و نقش اساسی و عظیمی در تأمین راهبردی بنیادی در حرکت تاریخ بشر داشته و دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد صادق براتی» امروز (۹ تیر) در حاشیه بازدید از بقاع متبرکه اظهار کرد: روز پنجم ذی القعده و همزمان با دهه کرامت با عنوان «امامزادگان؛ الگوی تمدن دینی و ولایت پذیری» در تقویم رسمی کشور به عنوان روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است.

 

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت ایشان است، افزود: روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت علیه السلام است.

 

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید وجود امامزادگان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام به شمار می‌روند، لذا این از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که ​با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فعالیت‌های فرهنگی، آستان مقدس امامزادگان می‌تواند منشاء خدمات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار گیرد.

 

براتی تصریح کرد: امامزادگان با واسطه کمی با اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) نسبت دارند، همین مسئله سبب شده است که ایشان جایگاه ویژه‌ای نزد مردم داشته باشند و در زمان حیات مورد احترام فراوان و در زمان پس از وفات یا شهادت نیز به عنوان واسط امام معصوم(ع) مورد زیارت و توسل قرار بگیرند.

 

معاون هماهنگی ومدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: امامزادگان بزرگترین پایگاه تبلور آموزه‌های دینی و آسمانی به شمار می‌روند و نقش اساسی و عظیمی در تأمین راهبردی بنیادی در حرکت تاریخ بشر داشته و دارند.

 

وی گفت: آرامگاه‌های امامزادگان در شهرها و مناطق متعدد به مثابه پل‌های ارتباطی بین اعصار و قرون از دیدگاه مذهبی، تاریخی و هنری همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته و به عنوان مراکز مذهبی بعد از مساجد بیشترین کارکرد را در جوامع اسلامی دارند.

کد خبر 943886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha