همه مشکلات کشور را بر سرتحریم ها خراب نکنیم/ امید مردم به مجلس برای فتح خرمشهرهای اقتصادی و اجتماعی

منتظری گفت: همه مشکلات را نباید سر تحریم ها خراب کنیم و بحث مدیریتی نیز در کشور وجود دارد.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ بالاخره نهال آرای مردم در کالبد مجلس یازدهم به ثمر نشست و جوانه های امید به آینده ای بهتر در بهار 99 در بهارستان رویید.

 

می گویند مجلس یازدهم هم از نظر تخصص و هم از نظر همدلی و همراهی منسجم تر از ادوار گذشته است و لذا مردم که در بحران مشکلات و سختی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارند دلخوش به اقدامات منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی هستند.

 

البته گزاف نیست که بگوییم که امروز نمایندگان مجلس وظیفه و رسالت سنگین تری از همتایان خود در ادواره گذشته بر دوش دارند و در صورت کوتاهی در انجام وظایف قطعا ضربه مهلکی به پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می شود.

 

مجلس یازدهم شورای اسلامی باید در اوج طوفان های بحران و مشکلات انقلاب اسلامی سکان هدایت را برای رسیدن به ساحل آرمان های انقلاب محکم و استوار نگاه بدارد.

 

مردم نیز در انتخابات دوم اسفند 98 این مهم را به خوبی درک کردند و بر این اساس آن خارج از دایره سیاسی به گفتمان نمایندگانی رای دادند که حرف هایش با عملش یکی باشد.

 

در استان گلستان نیز «غلامرضا منتظری» که پیش از این مسئولیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ریاست سازمان بسیج هنرمندان کشور  را برعهده داشت توانست رای اعتماد را از مردم گرگان و آق قلا بگیرد.

 

منتظری در روز ثبت نام با به همراه داشتن تصویر آیت الله مدرس پا به عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نهاد تا زمینه را برای مجلسی مدرس گونه آماده کند.

 

«غلامرضا منتظری» منتخب یازدهمین دوره مردم گرگان و آق قلا در مجلس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان در گلستان گفتگو کردیم تا برنامه ها و راهبرد مجلس شورای اسلامی را از زبان وی بشونیم.

 

*از انگیزه های خود برای انتخاب کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بگویید؟

بین انتخاب کمیسیون ها، تخصص، علاقه و تجربه افراد باید رابطه معناداری وجود داشته باشد، کسی عضو کمیسیون می شود بنا است گره ای را باز کند و گره باز نمی شود مگر بنا به بینش و تجربه و اعتقاد داشتم که هر یک از نمایندگان براین اساس باید به سراغ کمیسیون ها بروند.

 

مواردی مشابه دیده می شود که رابطه معناداری بین کمیسیون مجلس و تخصص نماینده وجود نداشت و برحسب علاقه کمیسیون انتخاب شده بود اما در مجلس شورای اسلامی برای انتخاب کمیسیون های تخصصی از سوی نمایندگان امتیازی در نظر گرفته شد که این مهم تاثیر به سزایی داشت که نمایندگان برای ورود به کمیسیون ها سلایق را کنار بگذارند.

 

برای حضور در کمیسیون فرهنگی و آموزش و تحقیقات مجلس اعلام آمادگی کردم و در هر دو کمیسیون امتیاز خوبی داشتم اما به دلیل اهیت حوزه فرهنگ و تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فرهنگ این کمیسیون را اولویت خود قرار دادم .

 

در حوزه فرهنگ کارهای به زمین مانده زیادی وجود دارد و براساس علاقه و احساس مسئولیت و تکلیف این کمیسیون را انتخاب کردم  تا تجربه 40 ساله فرهنگی خود را برای حل مشکلات فرهنگی کشور به کار گیرم.

 

انتخابات کمیسیون فرهنگی با حضور چهره های سرشناس در حوزه فرهنگی کشور برگزار شد و حجت الاسلام  آقاتهرانی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و بنده و بیژن نوباوه به عنوان نائب رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب شدیم.

 

*مجلس یازدهم را چطور می بینید؟

مجلس یازدهم به جهت ترکیب راه یافتگان، مجلسی ولایی، انقلابی و با انگیزه برای گره گشایی از مشکلات مردم است.

 

 شاخصه دوم این است که این مجلس از جهت نخبگانی جزو بهترین مجالس شورای اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون به شمار می رود.

 

مزید بعدی مجلس این است که همه آمدند تا اسباب رضایتمندی و اعتماد آفرینی مردم را افزایش دهند و به همین دلیل مجلس به زودی اولویت های خود را مشخص می کند، پیشنهاد ما به هیئت رئیسه این بود که اولویت ها مشخص شده را به مردم اعلام کنیم.

 

*مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم تا چه میزان جدی است؟

اعتقاد دارم اعلام برش زمانی برای حل مشکلات به  مردم کافی نیست، مجلس یازدهم رسالت سنگین تری دارد و مردم جامعه نیز از مجلس انتظارات بیشتری دارند و باید سرسختانه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات جامعه بکوشند.

 

تا یک سال آینده اگر مجلس شورای اسلامی در  رفع دغدغه های مردم به ویژه مسائل اقتصادی موفق نباشد سرمایه اجتماعی کشور آسیب می بیند.

 

در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته  این اعتراض محترمانه مردم را دیدیم و انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم و انتظار افزایش ضریب مشارکت را داریم و این امر به تلاش مجلس و دولت بستگی دارد تا مردم به شور بیشتری در انتخابات حضور یابند.

 

مردم ما نجیب ترین مردم دنیا هستند، امروز اگر مردم معترض هستند اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی را کنار نگذاشتند و مطیع امر رهبر انقلاب هستند و نوبت مسئولان است که کاستی و مشکلات مردم را برطرف کنند.

 

بسیاری از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند که این دوره بسیار سختی است و هم منابع کمی در اختیار کشور قرار دارد و هم تهدیدهای بین المللی بسیار بالا است با این وجود به آینده مجلس خوش بین هستم و انسان های با همت برای شرایط سخت در نظر گرفته شدند.

 

در جنگ شرایط سختی داشتیم که به نعمت تبدیل شد و از میراث ماندگار دفاع مقدس همچنان دفاع می کنیم و اگر عوامل معنوی فراموش نشود و آستین همت را بالا بزنیم با روحیه جهادی مجلس مشکلات حل شدنی است و نباید ناامید شویم.

 

با وقوع کرونا جهان زانو زد و زبال حال عجز و اعتراف جهان را همه دیدند و در این شرایط  و اوج نابرابری قدرت ها به ظاهر مطرح جهان با جمهوری اسلامی خیلی ها منتظر هستند که خلایی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببینند.

 

در مقابله با کرونا جمهوری اسلامی ایران خوش درخشید و کار به جایی رسید که برای محصول پزشکی اروپا و آمریکا دست نیاز به سوی ایران دراز می کند و بخش بهداشت و درمان کارنامه زرینی از خود به جای گذاشته است.

 

نمایندگان مجلس به خدمت وزیر بهداشت رسیدیم و عنوان شد که خدمات خوبی در ایام کرونا ارائه شد و آقای نمکی گفتند که هر چیزی انجام شده است سربازی انقلاب بود و کار کوچکی را انجام دادیم و با این روحیه است که مشکلات حل می شود.

 

وزیر بهداشت برای کنترل شیوع ویروس کرونا در ساعت سه صبج جلسه برگزار می کرد اگر ما نیز  قبول کنیم در شرایط جنگ هستیم باید مثل سنگر ساز بی سنگر در هشت سال دفاع مقدس که برای ساخت خاک ریز بدون وقفه و تاپایان کار تلاش می کرد عمل کنیم و نباید ساعت و وقت اداری برای ما مفهومی داشته باشد.

 

یکی از ویژگی های این مجلس ظرفیت جوان آن است جوانان ریسک پذیری بالایی دارند و در دوران دفاع مقدس اگر جوانان بسیجی وارد میدان نمی شدند تنها با سپاه و ارتش نمی توانسنیم به موفقیت برسیم و اگر نبود حضور جوانان پرشور در کنار چهره های باتجربه آن حماسه ماندگار خلق نمی شد.

 

در رو به روی مجلس شورای اسلامی خرمشهرهای متعددی پیش رو داریم، خرمشهر های اقتصادی و اجتماعی که با حماسه فتح می شود و ترکیب افراد با تجربه در کنار نیروهای جوان در مجلس زمینه ساز فتح این خرمشهرها خواهد بود.

 

*دغدغه اصلی مجلس چیست؟

دغدغه اصلی مجلس دغدغه مردم  است پیش از مجلس برای فراکسیون ها نشست هایی برگزار شد و دیدگاه هایی وجود داشت و تاکید نمایندگان براین بود که باید اولویت ها مشخص شود و یکی از نمایندگان بیان کرد که ما یک اولویت بیشتر نداریم و آن هم مردم هستند.

 

مجلس شورای اسلامی باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه کند و این مشکل را حل کنیم زیرساخت حل بسیاری از مشکلات جامعه به وجود می آید.

 

اهتمام مجلس به مشکلات مردم در دعوت از چهره های اقتصادی به مجلس در هفته چهارم کاملا مشهود بود و رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مهمان مجلس شدند.

 

مجلس قصد تقابل با رئیس جمهور ندارد اما از نقد عالمانه خود کوتاه نخواهد آمد چرا که مجلس دغدغه های مردم را دارد.

 

*نابسامانی های اقتصادی و افزایش قیمت های ناگهانی برخی اقلام مثل مرغ را چطور می بینید؟

در روزهای گذشته قیمت تمام شده مرغ  15 هزار تومان اعلام شد وقتی بررسی می کنیم می بینم مشکل تامین نهاده های دامی در صنعت مرغ وجود دارد یا این نهاده ها در گمرک است و یا یک عده رانت خواری می کنند و در نتیجه باعث شده است که مرغ که جزو دست یافته ترین گوشت برای مردم است با افزایش قیمت رو به رو شود.

 

 همه مشکلات را نباید سر تحریم ها خراب کنیم و بحث مدیریتی نیز در کشور وجود دارد، در ماه مبارک رمضان تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری تحت عنوان کمک داوطلبانه مردم و مواسات تحولی در جامعه ایجاد کرد و این مواسات در جهان بی نظیر است.

 

در جای جای دنیا کمک به هم نوع وجود دارد ولی به این شکل سازمان یافته چنین مواساتی وجود نداشت و این کمک حکیمانه است و اگر قوای سه گانه با نگاه حکمت و روحیه جهادی وارد شوند مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد و مسئولان نیز باید با مردم صادقانه و شفاف سخن بگویند.

 

مردم اگر بفهمند صادقانه حرف نمی زنیم قطعا رنجیده خاطر نمی شوند در روزهای گذشته تولیدکنندگان مرغ مرغداران عنوان کردند که قیمت تمام شده مرغ در بازار 15 هزار تومان است و ما نیز تاکید کردیم که این مهم را به سمع و نظر مردم برسانند و در مورد افزایش قیمت مرغ توضیح دهند.

 

کد خبر 943905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha