رفتار و کردار اهل‌بیت (ع) الگوی مناسبی برای تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام رستمی‌منش با بیان اینکه رفتار و کردار اهل‌بیت (ع) الگوی مناسبی برای تمدن اسلامی است گفت: یکی از دلایل نامگذاری دهه کرامت معرفی فرهنگ کرامت اهل‌بیت (ع) به جهانیان است.

«حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی‌نیا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در روایت‌های بسیاری آمده که سیره و رفتار زندگی همه اهل‌بیت (ع) کرم و کرامت است و یکی از دلایل نامگذاری این دهه معرفی فرهنگ کرامت اهل‌بیت (ع) به جهانیان است.

 

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر خوزستان ادامه داد: با توجه به آیه شریفه 32 سوره حج مبنی بر (ذَٰلِكَ وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ) بزرگداشت فرهنگ اهل‌بیت (ع) به ویژه دهه کرامت همان شعائر الله است که همزمان باعث رشد و تعالی همه مردم می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ملت ایران از فرهنگ کرامت برخوردار است افزود: از ابتدای بعثت پیامبر (ص) فضائل اخلاقی نمود بیشتری پیدا می‌کند و فضایل اخلاقی در میهن اسلامی ما بیش از جاهای دیگر نمود یافته است.

 

حجت‌الاسلام رستمی‌منش با بیان اینکه بخشی از کرامت ملت ایران را در رزمایش کمک‌های مومنانه شاهد بودیم تصریح کرد: انسان واقعی شخصی است که هنگام سختی خود هم‌نوع دردمندش را فراموش نکند، این اتفاق در ماه‌های اخیر به وضوح در کشور مشاهده شد.

 

وی اضافه کرد: رفتار و کردار اهل‌بیت (ع) الگوی مناسبی برای تمدن اسلامی است، اگر به زندگی اهل‌بیت (ع) مراجعه کنیم درس‌ها و آموزه‌های بسیاری برای حالات مختلف را مشاهده می‌کنیم، بنابراین لازم است که از زندگی ائمه معصومین (ع) الگوبرداری شود.

 

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر خوزستان مطالعه را تنها راه شناخت سیره اهل‌بیت (ع) دانست و یاد آور شد: یکی از ویژگی‌های ملت ما حضور همیشگی جوانان در صحنه است، جوانان با افزایش سطح آگاهی خود به پشتوانه بزرگترها نقش بسیار موثری در گسترش فرهنگ اهل‌بیت (ع) در جامعه و حتی جهان ایفا می‌کنند.

 
کد خبر 944095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha