۶۰ میلیارد تومان اعتبار به نهبندان تزریق شد

بیکی گفت: بعد از سفر رهبری در سال ۷۸، برای اجرای پروژه ها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سنوات متوالی تخصیص و بیش از ۴۰۰ پروژه به منصه ظهور رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» فرماندار نهبندان به همراه نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربشیه از روستاهای چاهداشتی، آتشکده علیا و مهدی آباد نهبندان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این روستاها قرار گرفتند.

 

فرماندار نهبندان در جمع مردم روستای چاهداشی اظهار کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب در سال ۱۳۵۷ رهاوردهای زیادی به ویژه در نقاط محروم و دور افتاده کشور داشت و هم اکنون با گذشت ۴۱ سال از انقلاب، خدمات انجام گرفته برای مردم بر کسی پوشیده نیست.

 

بیکی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان با توجه به وسعت و پراکندگی، توسعه یافتگی نمود کمتری دارد، گفت: اما با ظهور و بروز انقلاب و به دنبال سفر رهبری در سال ۷۸ به این منطقه، باب جدیدی برای خدمت و عدالت اجتماعی باز شده است.

 

وی تصریح کرد: خدمات دولت ها بعد از سفر مقام معظم رهبری در شهرستان بر کسی پوشیده نیست و می توان گفت بعد از این سفر برای اجرای پروژه ها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در سنوات متوالی تخصیص و بیش از ۴۰۰ پروژه به منصه ظهور رسید.

 

وی تصریح کرد: فلسفه داشتن مسئولیت در نظام اسلامی، این است که بتوانیم به مردم خدمت کرده و مشکلاتی را حل کنیم که بخشی از اقدامات انجام می شود ولی هنوز مشکلات و دغدغه های زیادی وجود دارد که باید تلاش داشته باشیم تا به مرور حل شوند.

 

تکمیل سد تغذیه روستای بندان نیازمند ۱۷ میلیارد تومان

وی به جمعیت بالای روستای چاهداشتی اشاره کرد و گفت: این روستا مهاجرت های معکوسی داشته که باید زیرساخت های آن برای سکونت تعداد خانوار بیشتر فراهم شود.

 

فرماندار نهبندان گفت: برای تکمیل سد تغذیه چاهداشتی در سال گذشته اعتباراتی را محل اعتبارات شهرستان گذاشتیم ولی فقط مطالعات این طرح اجرا شده و تخصیص کمی داشته است.

 

بیکی گفت: یک سد تغذیه در بندان هم شروع و در حال انجام است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی برای تکمیل نیاز به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دارد، لذا انتظار است شرکت آب منطقه ای استان از محل اعتبارات ملی اقدام کند.

 

وی گفت: با توجه به محدودیت های استانی و اعتبارات ناچیز، باید پیگیری های کشوری از سوی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس داشته باشیم تا مشکلات مردم به گوش مسئولان برسد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در توزیع اعتبارات، شاخص وسعت در نظر گرفته نمی شود، گفت: اعتبارات با توجه وسعت و پراکندگی در شهرستان نهنبدان پاسخگوی نیازها نبوده و در این خصوص نهبندان ضرر بیشتری می کند.

 

بیکی گفت: آبنمای جاده میغان اولویت راهداری است که تبدیل به پل خواهد شد تا از مسدود شدن جاده در جریان سیل خوداری شود.

 

وی از احداث اورژانس ۱۱۵ و پایگاه هلال احمر در روستای چاهداشی خبر داد و گفت: این دو بنا، با کمک خیرین، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و اعتبارات شهرستان احداث خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان برای اختصاص ماشین حمل زباله به روستای چاهداشی به مردم قول مساعد داد و گفت: به روستای چاهداشی در قالب روستای بدون بیکار از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

 

وی به مشکلات اینترنت و کمبود تجهیزات اینترنتی و دیجیتالی در روستای چاهداشی اشاره  کرد و گفت: شرکت مخابرات برای حل این مشکلات تا نیمه اول امسال قول مساعد داده است.

 

روستای آتشکده علیای نهبندان کم برخوردارترین روستای نهبندان/ رفع مشکل آب شرب 

فرماندار نهنبدان همچنین در جمع مردم روستای آتشکده علیا، اظهار کرد: این روستا یکی از کم برخوردارترین روستاهای شهرستان نهبندان است اما همه تلاش ها صورت گرفت تا مشکل آب شرب مردم حل شود که در سفر اخیر وزیر نیرو افتتاح شد.

 

وی تامین زیر ساخت های مخابراتی، ارتباطی امکانات دیجیتالی، اینترنت پر سرعت را از نیازهای روستا آتشکده علیا عنوان کرد و گفت: بر اساس اولویت ها برای رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان گفت: آب روستای آتشکده علیا مهمترین موضوع است که پیگیری های زیادی در این خصوص انجام شده، اما روستای دهو و آتشکده علیا و سفلی به مجتمع آب وصل شدند و در فاز بعدی برخورداری پنج روستای دیگر از نعمت آب از محل این مجتمع در دستور کار است.

 

وی با اشاره به مناقصه ۵۰ میلیاردی شرکت گاز، گفت: در این خصوص پیگیری های لازم انجام و همه روستاهای در مسیر از این نعمت برخوردار خواهند شد.

 

برق رسانی به شاهکوه در مرحله اجرا

فرماندار نهبندان گفت: برق رسانی به معادن شاهکوه پیگیری و در مرحله اجرایی شدن است و با تامین زیرساخت ها در معدن طلای هیرد اشتغال و زیرساخت خوبی را شاهد خواهیم بود.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: بازگشایی بخشی از مسیر روستای کلاته سرخ به روستای رخنه با مشارکت دستگاه‌ها اجرایی در حال پیگیری است.

 

همچنین فرماندار نهبندان در جمع مردم روستای مهدی آباد اشاره کرد: اقدامات بسیار مناسبی برای مدیریت بحران در جهت ریشه کنی آفت ملخ های صحرایی انجام شده است.

 

وی در ادامه از پیگیری پرداخت خسارت وارده به کشاورزان در پی بارش تگرگ به زمین‌های کشاورزی خبر داد.

 

 

 

 

کد خبر 944112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha