با بازنگری در برخی بروکراسی های اداری در راستای حفظ کرامت مردم گام برداریم

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی قوانین دست و پاگیر مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کنند، گفت: با بازنگری در برخی بروکراسی های اداری در راستای حفظ کرامت مردم گام برداریم.

«محمد حسین فرهنگی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حفظ کرامت و شان مردم در تمام شئونات قانون گذاری گفت: احترام به اقشار مختلف جامعه بحث بسیار گسترده ای است. بخشی از اینها در قالب امدادرسانی و تحت عنوان آنچه که نهادهای حمایتی انجام می دهند، انجام می شود؛ بخشی هم در قالب تکریم هاست. بر فرض مثال بر بحث تکریم ارباب رجوع مباحث مفصلی وجود دارد.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آن اراده ای که در مجلس وجود دارد، این است که نگاه ما در بحث کرامت انسانی و با تمامی ابعادش دیده شود.

 

وی بیان کرد: ما معتقدیم که در قوانین ما به اندازه کافی در باب حفظ کرامت مردم تاکید شده است اما آنچه که مهم است، این است که این قوانین در رفتارهای اجرایی و دستگاه های مرتبط خودش را نشان دهد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کشور تعدد قانون گذاری و ایجاد بروکراسی برای موضوعات مختلف است، گفت: بسیاری از مسایل و موضوعات در کشور نیازی به این بروکراسی ها ندارند. هر جا بروکراسی ایجاد می شود، منشا آن قانون است و آنجایی که لازم نیست نباید به دنبال تقنین رفت.

 

وی خاطرنشان کرد: بعضا در برخی بروکراسی های اداری شان و منزلت مردم زیر سوال می برد و باید در این بروکراسی ها بازنگری جدی در راستای حفظ کرامت مردم انجام شود.

 

فرهنگی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: متاسفانه مردم ما به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی ای که وجود دارد، بعضا احساس می کنند که شان و جایگاه شان زیر سوال می رود و یا تضعیف می شود که ما نیز معتقدیم باید در راستای حل این مشکلات گام جدی برداشته شود. مجلس یازدهم از تمامی ظرفیت خود برای حل این مشکلات استفاده خواهد کرد، از دولت نیز می خواهیم در این راستا گام جدی بردارد تا با حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم آن بخشی از کرامت و منزلت انسانی مردم که ضعیف شده است، مجدد به جایگاه اصلی اش بازگردد./

کد خبر 944263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha