نرخ تورم ۲۶.۸ درصدی گیلان در خردادماه/ استان جایگاه بیست و یکم کشور  را دارد

طیفوری با اشاره به نرخ تورم ۲۶.۸ درصدی گیلان در خردادماه گفت: گیلان با این نرخ تورم در جایگاه بیست و یکم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «وحید طیفوری» امروز(سه‌شنبه، ۱۰ تیر) در جمع خبرنگاران با تشریح شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب در گیلان در خردادماه گفت: نرخ تورم استان گیلان در خرداد ۲۶.۸ درصد اعلام شده که نسبت به نرخ۲۷.۸ درصدی کشوری حدود یک درصد کمتر است.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اعلام کرد: اگرچه شاخص کل قیمت‌ها رو به افزایش است اما میانکین سرعت رشد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه گیلان با این نرخ تورم در جایگاه بیست و یکم کشور قرار گرفت افزود: آذربایجان غربی با نرخ ۲۴.۲ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان ایلام با نرخ تورم  ۳۳ درصد دارای بیشترین نرخ تورم در کشور را ارا هستند.

 

طیفوری تصریح کرد: گروه «دخانیات» با ۶.۸ درصد و «ارتباطات» با ۱۰.۷ درصد کمترین نرخ تورم در گیلان را داشتند در حالیکه گروه «چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آبلیمو» با ۵۴.۵ درصد و گروه «حمل و نقل» ۴۴.۷ درصد بیشترین تورم را در گیلان داشته‌اند.

 

وی با اعلام نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در گیلان گفت: نرخ تورم در این گروه در برابر نرخ ۲۷ درصدی کشور، ۲۳.۹ درصد اعلام شده است.

 

طیفوری با بیان اینکه مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور ۲ درصد و در استان ۲.۴ درصد است ادامه داد: همچنین تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی ‌و خدمات گیلان۲۸ و در کشور ۲۸.۲ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه خرداد‌ماه سال جاری عنوان کرد: این نرخ در گیلان ۲۰.۳ درصد اعلام شده است در حالیکه این نرخ در کشور ۲۲.۵ عنوان دشه است.


 

کد خبر 944285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha