گزارشی از تدابیر پیشگیرانه امارات در مساجد دبی

اداره امور اسلامی و خیریه دبی برای بازگشایی مساجد دبی، تدابیری پیشگیرانه اتخاذ کرده است که نمازگزاران ملزم به رعایت آن هستند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «البیان»، اداره امور اسلامی و خیریه دبی اعلام کرد: به صورت تدریجی از فردا چهارشنبه (11 تیر ماه) درهای مساجد با 30 درصد ظرفیت بازگشایی می شوند.

 

اداره امور اسلامی و خیریه دبی گفت: همچنان نماز جمعه تا اطلاع ثانوی در مساجد برگزار نخواهد شد.

 

اداره امور اسلامی و خیریه دبی در ادامه تاکید کرد: فهرستی از تدابیر پیشگیرانه برای نمازگزاران تهیه شده است که ملزم به رعایت آن هستند.

 

در این فهرست آمده است که بین دو صف نمازگزاران، یک صف باید خالی باشد  و هرنمازگزار سه متر با نمازگزار دیگر فاصله داشته باشد.

 

نمازگزاران باید ماسک و دستکش داشته باشند و به قرآن ها دست نزنند و سجاده شخصی به همراه خود بیاورند و آن را در مسجد نگذارد.

 

همچنین نمازگزاران باید به یکدیگر دست ندهند و از دور سلام کنند.

 

در این فهرست همچنین آمده است: نمازگزاران پیش و بعد از اقامه نماز نباید در مسجد تجمع کنند و همه نمازگزاران بلافصله پس از نماز، مسجد را ترک کنند.

 

همچنین از افراد بیمار، سالمندان بالای 60 سال و کودکان زیر 12 خواسته شده در منزل نماز بخوانند و به مسجد نیایند.

 

وزارت امور اسلامی و خیریه دبی همچنین فهرستی از قوانین عمومی نیز برای اقامه نماز در مساجد تعیین کرده است.

 

در این فهرست آمده است: درهای مساجد پیش از اذان باز می شود و نماز بیش از 20 دقیقه نباید طول بکشد و بعد از اذان بلافاصله  نماز جماعت  آغاز می شود و بعد از اقامه نماز نیز درهای مساجد بسته می شود.

 

همچنین در ورودی مسجد ماسک و دستکش توزیع نمی شود و هر کس باید خودش آن را تهیه کند.

 

همچنین سرویس های بهداشتی نیز به منظور رعایت نکات بهداشتی بسته خواهد ماند.

 

«محمد علی بن زاید الفلاسی»، مدیر اجرایی امور مساجد دبی گفت: تمامی مساجد دبی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و نظافت شدند و آماده بازگشایی هستند.

 

وی افزود: با همراهی شهرداری، پلیس و وزارت بهداشت دبی تمامی این اقدامات انجام شده است تا سلامت نمازگزاران حفظ شود.

 

مساجد دبی نیز همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان و امارات بسته شد و بعد از سه ماه تعطیلی قرار است به صورت تدریجی بازگشایی شود.

کد خبر 944348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha