انعقاد قرارداد با ۶ شرکت دانش بنیان برای ساخت واکسن کرونا

ستاری از انعقاد قرارداد با ۶ شرکت فناوری و دانش بنیان کشور برای ساخت واکسن کرونا خبر داد و گفت: تا پایان امسال پنج واکسن برای انواع بیماری‌ها در کشور رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سورنا ستاری» امروز (سه‌شنبه، ۱۰ تیر)‌ در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری و دانش بنیان دانشگاه های آزاد گیلان اظهار کرد: علم و فناوری بسیاری از معضلات و مشکلات را حل و زمینه فعالیت جوانان تحصیل کرده در بخش های علمی را فراهم می‌آورد.

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر بیماری کرونا ویروس یک بحران جدی در جهان است گفت: ۶ قرارداد برای تولید واکسن کرونا ویروس با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری منعقد شده است.

 

وی افزود: از این تعداد سه قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و سه قرار داد با پژوهشکده‌های فناورانه کشور منعقد شده که قرارداد با ۲ شرکت وضعیت مطلوبی داشته و امیدوارکننده است.‌

 


ستاری با بیان اینکه پنج واکسن انسانی برای انواع بیماری‌ها با تلاش شرکت‌های فناوری امسال در کشور رونمایی می شود اعلام کرد: ۲ واکسن آماده رونمایی است و سه واکسن دیگر تا پایان سال رونمایی می‌شود.

 

وی تاکید کرد: در حوزه تولید واکسن کرونا ویروس بایستی صبور بوده تا نتایج ارزیابی شود و بعد از آن اعلام‌ می‌شود.

کد خبر 944355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha